Facebook bojuje o vteřiny, chce nabízet zpravodajství přímo

Facebook by v budoucnu mohl zveřejňovat obsah zpravodajských portálů a ne jen uvádět odkazy na cizí servery, jako je tomu nyní. Informovala o tom internetová verze deníku The New York Times s tím, že Facebook v uplynulých měsících v tichosti vedl příslušná jednání s několika mediálními společnostmi. Akcie FB rostou o více než procento na 85,40 dolaru.    

Facebook s 1,4 miliardou uživatelů je pro zpravodajské portály velkým lákadlem, zároveň ho ale vnímají rozporuplně. Pokud by se vydavatelské domy rozhodly zmíněný plán uskutečnit, znamenalo by to pro ně odklon od dosavadní strategie. Zpravodajské portály jsou totiž navyklé na to, že čtenáři využívají jejich ekosystém a že klienti jim o sobě zároveň nechávají cenná osobní data.     

Sociální síť se proto snaží obavy mediálních společností rozptýlit, podrobnosti možné dohody ale k dispozici nejsou. Její součástí očividně budou způsoby přerozdělování příjmů z reklamy, neboť komerční sdělení budou zpravodajský obsah doprovázet.     

Podle amerického deníku chce Facebook v nadcházejících měsících začít s testováním nového zpravodajského formátu. Do zkoušek se údajně vedle listu The New York Times zapojí BuzzFeed a National Geographic a možná i britský deník The Times, se kterým se údajně Facebook již takřka dohodl.     

Facebook desátou největší firmou v rámci S&P 500

Facebook v minulosti opakovaně prohlašoval, že chce ještě více usnadnit a zrychlit přístup k elektronickému obsahu. V současné době je zpravodajství zpřístupněno formou odkazů a pro přečtení celého textu je třeba na odkaz kliknout, aby se otevřelo v prohlížeči nové okno zpravodajského portálu. To obvykle trvá asi osm vteřin, což je podle Facebooku příliš dlouhá doba, obzvláště pak pro mobilní zařízení, kde se v boji o přízeň čtenářů počítá každá milisekunda. 

Facebook se díky růstu akcií na konci minulého týdne dostal z pohledu tržní kapitalizace mezi desítku největších firem světa. Z novinek, které chystá, se v poslední době hovoří o nové funkci, která by mohla uživatelům ve Spojených státech umožnit posílat si mezi sebou peníze. Bezplatná služba FB bude dostupná pro uživatele aplikace Facebook Messenger. 

Převod peněz přes Facebook. Like?

Facebook přitvrzuje. Pohlídá si lechtivé snímky i terorismus

Newsletter