Facebook, Netflix, Uber. Zvykli jsme si o těchto firmách a dalších gigantech ze Silicon Valley uvažovat jako o technologických společnostech, technologie však nejsou klíčem k jejich úspěchu, upozorňuje investor Bill Reichert. Kdo by jen tak přespal na gauči u neznámých lidí někde v zahraničí? Anebo, kdo by naopak u sebe nechal přespat nějakého cizince? Díky společnosti Airbnb nám už dnes takové otázky přijdou jako zbytečné. Úspěch této a dalších firem dokazuje, že vytvoření atmosféry důvěry je pro spotřebitele klíčové.
Mimochodem, i když se to v dnešní době plné dezinformací nezdá, i Facebook vděčí za úspěch důvěře svých uživatelů. Když byl na začátku výhradně akademickou sítí, umožňoval registraci jen lidem s univerzitním emailem. Jeho uživatelé tak měli jistotu, že i ostatní pocházejí z akademického prostředí.
Poslechněte si anglický podcast Václava Pavlečky s Billem Reichertem. Jaké nástrahy například čekají B2B startupy? Případně proč nepřeceňovat chytrost? Venture kapitalista Reichert dokáže poskytnout užitečné tipy.
Tato epizoda je součástí série podcastů k Startup World Cup and Summit. Finále této soutěže proběhlo online 14. října. Vítězem se stal lucemburský startup HighSide, který se soustředí na ochranu dat a digitální identity. Neztratili se ani Češi, projekt 24 Vision Systems bral bronz.