Barclays spolupracuje se startupy. Cookies soubory – co s nimi banky dokáží? Budování plnohodnotné databáze pro finanční marketing. To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.
Barclays spolupracuje se startupy
Banka Barclays podepsala dva nové kontrakty se startupy, pracujícími na zavedení blockchain technologie na mezinárodní trh.
Wave, právě jeden z nových startupů se snaží zjednodušit financování obchodů. Využívá elektronické dokumenty uložené na blockchain. Informace putují mezi stranami přes blockchain. Společnost považuje své služby za cestu jak nahradit tradiční typy dokumentů o přepravě používané obchodními partnery. Tento dokument přijde zároveň s fakturami a certifikáty.
Cookies soubory- co s nimi banky dokáží?
Kromě sociálních médií – Facebooku, Twitteru, Instagramu, nebo LinkedInu – o nás společnosti sbírají data i pomocí souborů cookies, které nás sledují i poté, co opustíme stránky společnosti, a reportují o našem dalším „brouzdání“ po internetu. Naše chování, preference, nebo zvyky, nebo velké a důležité události v našem životě jsou nyní sledovány i ze strany bank.
Banky si stanovily základních 21 událostí lidského života, které sledují. Jde například o svatbu, narození dítěte, změnu zaměstnání, nový dům, nebo rozvod. Zprávy o událostech se shromažďují v bance a ty je dále předávají zaměstnancům z marketingových oddělení, osobním poradcům, nebo agentům call center.
Jiné banky například sledují posledních 10 událostí týkajících se daného zákazníka na různých sociálních sítích, nebo bankovních transakcí, aby si o člověku udělaly celkový obrázek. Z dat pak banky mohou zjistit, jestli jsou partneři před rozvodem, nebo jestli naopak chystají svatbu.
Budování plnohodnotné databáze pro finanční marketing
Digitální věk přináší tři stěžejní kategorie dat, které jsou pro banky a kreditní společnosti nezbytné pro získání, analyzování a zařazení klientů: zákaznická data, mediální zvyky a kanál interakce. Získaná data vytvářejí databázi, využívanou všemi sekcemi banky, od marketingové, až po prodejní oddělení.
Zákaznická data pomáhají bankám segmentovat zákazníky dle jejich přání, potřeb i podle jejich potenciální hodnoty. Protože jsou služby nabízeny přes nejrůznější komunikační kanály je možné při sledování kanálů interakce mezi společností a zákazníkem zjistit, které preferuje, jejich četnost a předejít tak potenciálním problémům. Spotřebitelé, kteří dříve reagovaly na marketingové nabídky, budou obecně s větší pravděpodobností reagovat na následné kampaně, proto lze tyto data sbírat a využívat pro další programy.
Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.
Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE