FinTech Daily: O transformaci digitálního bankovnictví

V digitalizaci bankovnictví je třeba více akce než tlachů. Nová bankovní služba navržená zákazníky pro zákazníky nesoucí prostý název B. O tom se dočtete v dnešním FinTech Daily.

Transformace digitálního bankovnictví: Potřeba více akce na úkor tlachů

Dělají banky svou digitální transformaci jen na oko? To je otázka položená skupinou Accenture v nové studii, která analyzuje strategie 53 bank v celé Evropě. Podle studie 86 % finančních institucí považuje digitalizaci jako součást jejich strategie, 63 % z nich ustanovily dokonce ředitele zabývajícího se tímto tématem, ale jen 37 % přidělilo rozpočet speciálně na kapitolu digitální transformace.

„Index připravenosti digitálních služeb v Evropě“ skupiny Accenture zjistil, že na stupnici od jedné (základní úroveň) do čtyř (nejlepší) velké banky a pojišťovny v celé Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii průměrně dosáhly stupně 3,15 pro uznávání významu digitalizace jako součásti jejich strategie a pouze 2,10 za jejich pokrok ve skutečném nabízení digitálního řešení pro zefektivnění činnosti.

„Digitalizace je univerzálně akceptována finančními institucemi v celé Evropě, ale je nedůsledně vykonávána,“ říká Sushil Saluja, senior výkonný ředitel skupiny Accenture’s Financial Services v Evropě, Africe a Latinské Americe. „Náš nový index, který poskytuje měřítko pro digitální připravenost, vypráví příběh o průmyslu, který uznává význam digitalizace jako nástroj změny, ale ta zatím teprve nachází pevnou půdu pod nohama, než se skutečně rozjede.“

B – nová bankovní služba navržená zákazníky pro zákazníky

B sdružuje digitální platformy vytvořené speciálně pro tablety a chytré telefony, sadu nových produktů, design orientovaný na potřeby zákazníka a podporu více než 175 let bankovního historie v poskytování služeb, které umožňují zákazníkům získat kontrolu nad jejich financemi ať už doma, v práci nebo na cestách.

S více než 10 000 potenciálními uživateli je B jednoduchý, intuitivní a vytvořený s cílem učinit každodenní bankovnictví trochu jednodušší. Aplikace B bere svou inspiraci z těch nejlepších životních stylů a ochrany zdraví spíše než z více sterilní nabídky tradičního bankovního sektoru. S řadou interaktivních nástrojů, jejichž cílem je pomoci uživatelům převzít kontrolu nad svými penězi, si B klade za cíl, aby lidé přestali mít strach z financí a mohli tak pomoci lidem zlepšit jejich životy, aniž by ohrozila jejich životní styl.

Výzkum ukázal, že zákazníci se domnívají, že bankám se obecně nepodařilo účinně uchopit technologie pro zlepšení svých služeb. B toto mění. Po dvou letech vývoje a rozsáhlého testování zákazníka představuje B skokovou změnu ve způsobu, jakým banky reagují na potřeby zákazníků.

Ředitelka Helen Pageová k tomu dodává:

„Z našeho výzkumu bylo naprosto jasné, že lidé chtějí něco trochu jiného, co je více intuitivní a co jim pomáhá řídit jejich životy. Řekli, že chtějí svoji banku a učinit si život trochu jednodušší. Poslouchali jsme, učili se a brali na vědomí jejich rady v průběhu celého procesu k vytvoření B, což je služba určená zákazníky pro zákazníky. B představuje výzvu k jiným bankám. Víme, že je to to, co lidé chtějí“

Pojem „FinTech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter