FinTech Daily: Uber končí s Google Wallet, používá Android Pay

V dnešním výběru ze světa FinTech se dočtete o deseti doporučeních, kterými mohou banky vylepšit proces vyplňování formulářů a Uberu, jenž upouští od Google Wallet a přechází tak na Android Pay. V závěru článku je pak schovaný jeden malý FinTech vtip.

10 způsobů, jak mohou banky vylepšit proces vyplňování formulářů

Když se podíváte na různé stránky bank, zjistíte, jaká zlepšení by mohla být provedena ve formulářích žádostí a jak by některé malé změny výrazně zlepšily uživatelský komfort.

  1. Používat automatické vyplňování a předvyplňování

Pokud je uživatel přihlášen do internetového bankovnictví a rozhodne se požádat o novou službu, proč by měl znovu zadávat své údaje? V ideálním případě by tyto informace měly být již předvyplněny s možností úpravy v případě potřeby.

  1. Ověření v reálném čase

Pokud někdo zadal neplatnou hodnotu (například e-mailovou adresu bez naku @), proč to neoznámit dotyčnému rovnou? Validace v reálném čase znamená nenechat uživatele postoupit k další otázce, dokud neodpoví správně na tu předchozí. Toto může ušetřit spoustu času a rolování.

  1. Vložit užitečné chybové zprávy na správná místa

Navádět v pravý čas správně své zákazníky. Když se něco pokazí, jak se to klienti dozví? Jsou někde uvedeny pokyny, co dělat dále?

  1. Vybrat správný styl vyplňování údajů

Potřebuje banka kontrolní seznam, ano/ne přepínač nebo textovou podobu vyplňování údajů? Odpověď je jednoduchá. Důležité je, aby to bylo pro zákazníky co nejjednodušší.

  1. Vyhnout se zástupnému textu

Hlavním problémem se zástupným textem je, že zmizí poté, co začnete psát. Takže ať už obsahuje nápovědu (“musí obsahovat nejméně 6 znaků“ apod.) nebo aktuální štítek („heslo“), uživatelé jej přestanou vidět poté, co kliknout dovnitř pole. Ještě horší je, když mají ručně odstranit zástupný text, aby mohli doplnit své údaje.

  1. Nezapomenout na automatický návrat

Většina uživatelů očekává, že bude k dispozici tlačítko „návrat“.

  1. Zvážit popisky

Nejsou vždy nutné, pokud je k dispozici jednoduchá forma s relevantními chybovými zprávami, ale občas forma ospravedlňuje k začlenění bubliny, která navede lidi přes záludnější části.

  1. Výběr správné velikosti formulářových polí

Je důležité udělat dostatečnou délku pole, aby vyhovovala informaci, kterou banka očekává od uživatele. Pro oblasti, jako je poštovní směrovací číslo, mohou být pole krátká. Různá velikost polí pomáhá klientům tím, že jim dává vizuální ponětí o tom, jak vyplnit formulář, a vypadá to pak méně jako nějaká zeď tvořená nevyplněnými či vyplněnými poli.

  1. Ukázat pokrok ve vyplňování

Někdy je to potřeba zachytit velké množství informací. Ale protože dlouhé boxy pro vyplnění mohou být skutečně odrazující pro zákazníky, rozdělení na více menších může být užitečné. Uživatel tak vidí pokrok ve vyplňování.

  1. Zachycení minima informací

Čím méně informací je zachyceno, tím pravděpodobněji uživatelé vyplní daný formulář. Proto je důležité se ptát opravdu jen na důležité informace, které banka bude používat.

Uber upouští od Google Wallet, nyní používá Android Pay

Začátkem příštího týdne Uber oficiálně přechází na Android Pay jako jeho přednostní platformu pro platby přes smartphony s operačním systémem Android. Na začátku tohoto roku Google pozměnil účel své aplikace Google Wallet pro zpracování peer-to-peer plateb, ​​takže přechod na Android Pay bylo nevyhnutelné, pokud chce Uber zachovat faktor pohodlí. Společnost informovala dopředu emailem své zákazníky, kteří jsou zvyklí používat Google Wallet, aby si byli vědomi probíhající změny.

Uživatelé, kteří si již zřídili službu Android Pay na svém telefonu, budou moci vybírat mezi tímto způsobem platby stejně jako každým jiným (kreditní karta, PayPal, atd.). A objevuje se tu rovněž bonus za registraci, pokud jste již tak neučinili. Jakmile si zvolíte Android Pay jako způsob platby, Uber Vám poskytne slevu ve výši 10 dolarů na další jízdu. Tento bonus je však jen na omezenou dobu, takže pokud jej budete chtít využít, budete se muset svézt dalším Uber taxíkem co nejdříve. Android Pay je mobilní peněženkou od Googlu, který začal podporovat platby přímo v aplikacích loni v prosinci, a současně rivalem Apple Pay.

A na závěr jeden FinTech vtip: Taxikářům vadí Uber, hoteliérům AirBnB. Děsíme se doby, kdy se pošťáci doslechnou o emailu.

Pojem „FinTech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter