Gaming získává popularitu. Klasické sporty budou mít problém

Velcí organizátoři jako olympiáda, NBA, NHL, FIFA, UEFA už dávno zapojují gaming do svých aktivit a snaží se nalákat mladou generaci. Popularita videoher tak nakonec v budoucnu předčí současné klasické sporty, říká v rozhovoru pro Roklen24 Ladislav Dyntar, zakladatel a CEO herního spolku eSuba.

V jaké situaci je teď gaming v Česku?

Česko hodně kopíruje dění v západním světě. Myslím si, že zhruba o rok až dva později využíváme trendy, které se ve světě uchytí, a aplikujeme tady v lokálním prostředí.

V čem je zahraničí napřed?

V zahraničí se to hodně točí okolo velkých šampionátů a extrémních prize money. Teď v létě například proběhl turnaj, kde se rozdělovalo 804 milionů korun. A jedná se taky o velké propojení s klasickým sportem. To znamená, že velcí organizátoři jako olympiáda, NBA, NHL, FIFA, UEFA zapojují gaming do svých aktivit a snaží se tím nalákat mladou generaci, aby sledovala i odvětví, ve kterém se oni pohybují.

Bude se tedy gaming blížit klasickým sportům?

Stoprocentně. Predikce jsou pro klasické sporty neúprosné. Gaming je svou sledovaností i mírou investic dohání. Už teď je herní prostředí stejně velké, co se týče do objemu příjmů, jako hudební a filmový průmysl dohromady. A myslím si, že do budoucna se opravdu bavíme o fenoménu, kdy mladá generace bude zvyklá koukat už jen na hry a nebude sledovat klasické sporty.

Jaké trendy můžeme v nejbližší době očekávat?

Bude to určitě větší profesionalizace scény. Budeme se bavit o tom, že budou vznikat další profesionální týmy, nejen eSuba. Pro tyto profesionální týmy vzniknou velké ligy. Dojde k velkému propojení mezi mladou a starší generací, protože si najednou budou rozumět. Obě budou sledovat gaming. Budeme tady rozvíjet turnaje na středních a vysokých školách a hodně edukovat hráče v tom, aby hráli zodpovědně.

Newsletter