Euro smazává ranní ztráty proti dolaru na úroveň otevírací ceny těsně pod 1,1890 EURUSD. První odhad českého HDP za 2Q ukázal oproti konsensu slabší výsledek. Koruna zůstává ve ztrátě nad 25,50 za euro.

Heineken cílí na africký trh

Pro africké pivaře je kvalita jejich oblíbeného moku důležitějším aspektem než jeho cena, řekl šéf Heinekenu pro region, který vidí v africkém rychle rostoucím trhu slibnou příležitost pro expanzi firmy.

Afrika má obrovský růstový potenciál v oboru pivovarnictví a to zejména z důvodu rozrůstající se střední třídy, zvyšujícího se počtu obyvatel, kteří překonávají zákonem stanovenou věkovou hranici pro pití alkoholu, a rostoucími disponibilní příjmy. Co je však důležité, je fakt, že konzumenti v této oblasti neprahnou po levném zboží. „Je velmi důležité najít správnou cenovou rovnováhu,“ řekl Siep Hiemstra, prezident pro Afriku a Blízký východ společnosti Heineken.

Pro roky 2013 a 2018 je předpokládáno, že africká ekonomika poroste 7,5% ročním tempem, zatímco roční spotřeba piva by se měla zvýšit o 6 procent, podle sdělení Rabobank. Heineken se zaměřuje na oblast s řadou jak lokalizovaných značek tak i rozeznatelných mezinárodních značek. Pětina provozního zisku skupiny v roce 2013 pocházela z oblasti Afriky a Blízkého východu, což jen zdůrazňuje význam regionu pro společnost.

Zatímco během finační krize v rozvinutých trzích konzumace piva klesala, sládci obrátili svou pozornost na rozvojové trhy. „Během několika posledních let sládci z vyspělých, stagnujících trhů piva začali více investovat na rozvojových trzích,“ vysvětlil Francois Sonneville, potravinový analytik Rabobank.

„Mezi nejoblíbenější destinace stále patří země BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína) a Asie, avšak tempo růstu těchto zemí stále klesá. Vzhledem k demografii a ekonomickému vývoji jsme přesvědčeni, že Afrika bude kontinent s nejrychlejším tempem růstu v průběhu příštích pěti let.“

Newsletter