Heineken cílí na africký trh

Pro africké pivaře je kvalita jejich oblíbeného moku důležitějším aspektem než jeho cena, řekl šéf Heinekenu pro region, který vidí v africkém rychle rostoucím trhu slibnou příležitost pro expanzi firmy.

Afrika má obrovský růstový potenciál v oboru pivovarnictví a to zejména z důvodu rozrůstající se střední třídy, zvyšujícího se počtu obyvatel, kteří překonávají zákonem stanovenou věkovou hranici pro pití alkoholu, a rostoucími disponibilní příjmy. Co je však důležité, je fakt, že konzumenti v této oblasti neprahnou po levném zboží. „Je velmi důležité najít správnou cenovou rovnováhu,“ řekl Siep Hiemstra, prezident pro Afriku a Blízký východ společnosti Heineken.

Pro roky 2013 a 2018 je předpokládáno, že africká ekonomika poroste 7,5% ročním tempem, zatímco roční spotřeba piva by se měla zvýšit o 6 procent, podle sdělení Rabobank. Heineken se zaměřuje na oblast s řadou jak lokalizovaných značek tak i rozeznatelných mezinárodních značek. Pětina provozního zisku skupiny v roce 2013 pocházela z oblasti Afriky a Blízkého východu, což jen zdůrazňuje význam regionu pro společnost.

Zatímco během finační krize v rozvinutých trzích konzumace piva klesala, sládci obrátili svou pozornost na rozvojové trhy. „Během několika posledních let sládci z vyspělých, stagnujících trhů piva začali více investovat na rozvojových trzích,“ vysvětlil Francois Sonneville, potravinový analytik Rabobank.

„Mezi nejoblíbenější destinace stále patří země BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína) a Asie, avšak tempo růstu těchto zemí stále klesá. Vzhledem k demografii a ekonomickému vývoji jsme přesvědčeni, že Afrika bude kontinent s nejrychlejším tempem růstu v průběhu příštích pěti let.“

Newsletter