Internetové nakupování zažívá boom, v Evropě nejvíce roste v Británii

Nakupování přes internet (e-commerce) se stalo zcela přirozenou součástí života většiny z nás. Jen v Evropě zaznamenal sektor e-commerce v roce 2014 nárůst o více než 14 procent. Jednoznačným lídrem mezi evropskými zeměmi je Velká Británie, která představuje celých 30 procent všech evropských online nákupů. Řada britských firem již dnes testuje další zajímavé technologie a služby. Některé z nich představí na konferenci UK-CEE e-Forum, která se uskuteční 10. března 2016 v Praze.       

Británie je lídrem v Evropě, celosvětově třetí za Čínou a USA

Prudký růst v oblasti e-commerce se očekává i v nejbližších letech. Největším celosvětovým trhem je region Asie a Pacifiku tažený Čínou. Z evropských zemí jasně vede Velká Británie zaujímající 30 % podíl evropského trhu, následovaná Německem s necelými 17 %. Online nákupy tvoří 30 % britské ekonomiky a v roce 2015 jejich objem přesáhl 52 miliard liber (téměř 1,8 bilionů Kč), což představuje více než 16 % nárůst oproti roku 2014. I Česká republika zažívá v posledních letech boom online nakupování. V loňském roce přesáhl objem obratu rekordní hranici 81 mld. Kč, což znamená nárůst o více než 20 % oproti roku 2014. Češi nakupují na internetu stále více a vedle domácích e-shopů jsou pro ně nejoblíbenější právě britské. Podle statistik asociace Visa Europe utratili Češi na Visa kartách jen v prosinci v britských e-shopech o 10 procent více než o rok dříve, a to 398 mil. Kč. V tomto ohledu ale máme pořád co dohánět. Ze stejných statistik totiž vyplývá, že v České republice je sice velký počet e-shopů, ale platební kartu jich zatím akceptuje pouze 10 procent, zatímco ve Velké Británii je to téměř 70 procent.

Zvoní nákupům přes počítač hrana? M-commerce roste třikrát rychleji než e-commerce

Globální objem a hodnota on-line nákupů uskutečňovaných prostřednictvím mobilních zařízení (m-commerce) roste v posledních třech letech o 42 % ročně, zatímco celé odvětví elektronické komerce pouze o 13 % (dle statistik asociace Visa Europe). Např. v Británii bude podle odhadů do roku 2020 používat svůj mobilní telefon k nákupům až 45 milionů Britů.

Vyspělé technologie a inteligentní prvky pro zlepšení ochrany zákazníků i transakcí úspěšně vyvíjí např. britská firma Helixion. Pracuje s digitálními poskytovateli i významnými společnostmi, kterým pomáhá v přesahu do sféry m-commerce. Jedním z inovativních řešení jsou rozšiřitelné platformy podporující všechny standardy bezkontaktních technologií, NFC, QR kódy, SE (Secure Element) a další.

UK-CEE e-Forum již 10. března v Praze

Jaký je vlastně potenciál střední a východní Evropy v oblasti e-commerce, co všechno tato oblast nabízí a co nám představí úspěšné britské firmy? To vše a mnohem víc bude předmětem konference UK-CEE e-Forum, která se uskuteční 10. března 2016 v prostorách hotelu Thalia v Praze. Jejím hlavním spíkrem bude Dr. Mike Lynch, technologický vizionář, „doyen evropského softwaru“, britský byznys ambasador nebo zakladatel investiční a poradní společnosti Invoke Capital. Na fóru vystoupí zástupci úspěšných britských i českých firem, jako je např. Vodafone, Helixion, Zoot, Seznam.cz, Alza.cz, a řada dalších.  

(Komerční prezentace)

Newsletter