Třeba i k průzkumu zájmu spotřebitelů anebo pro ilustraci mzdových rozdílů mezi muži a ženami může posloužit nově vydaná hračka od společnosti Apple – iPhone řady 6s.
Bloomberg proto vytvořil „iPhone Gender Pay Gap“ index s použitím dat průměrného platu ve Spojených státech a maloobchodních cen nového iPhone 6s Plus. Výsledky ukazují, že přes celou řadu profesí, od barmanů až po generální ředitele, ženy musí pracovat v průměru až o osm hodin denně nebo i celý den navíc, aby si mohly zakoupit tentýž výrobek.
Pro sestavení zmíněného indexu byla použita data z amerického Census Bureau, měřící průměrný příjem u více než 299 různých profesí. Porovnány byly výdělky mužů a žen pracujících celoročně na plný úvazek.
Největší rozdíl se pak ukázal být právě mezi lidmi pracujícími v restauračních zařízeních a kavárnách, kde ženy musejí pracovat až o 27,85 hodin, neboli o 47 procent déle, než jejich mužské protějšky, aby si na nový telefon s jablkem ve znaku vydělaly.
Nejblíže k dosažení stejného platového ohodnocení bylo povolání zemědělských inženýrů, kde ženy na nový iPhone musejí odpracovat 19,28 hodin a muži 19,23 hodin.
A ve kterých zaměstnáních mají naopak ženy navrch? Ukázalo se, že v Americe je to povolání ženské pohraniční stráže, kde ženy pracují na jeden iPhone až o devět hodin méně než muži. Ženy také vydělávají více než muži jako průvodkyně, ženy na pozici jaderných techniků, správkyně přírodních parků nebo modelky.
Od svého uvedení na trh v roce 2007, se iPhone stal v některých domácnostech naprostým základem. Pro svou studii ho využili i analytici UBS, kteří mimo iPhonu použili jako měřítko porovnání kupní síly i Big Mac z McDonaldu. Nejednalo se však o studii napříč pohlavími, ale o studii porovnávající 71 měst po celém světě. Výsledky pak ukázaly, že například v New Yorku lidem na nový iPhone stačí jít tři dny do práce, zatímco například v Kyjevě si nový telefon mohou lidé koupit až po 13 týdnech práce.