Rizikově averzní nálada na devizových trzích trvá. Oslabují rizikové měny jako kanadský, australský a novozélandský dolar. Koruna oslabuje k hranici 27,20 za euro. Spolu s ní slábne i polský zlotý a maďarský forint.

Jak budovat úspěšnou FinTech značku?

Všichni bychom si přáli mít před lety nápad k vybudování PayPalu nebo jiného úspěšného startupu dříve, než ho dostali jiní. Ale mít nápad je jen začátek. Odvětví FinTech zůstává v roce 2016 stejně žhavé téma, jako tehdy. O to více, když tradiční banky svými službami stále před podnikateli vypadají až archaicky. Pokud tito podnikatelé mohou vyvinout technologii, která by finanční život lidí učinila jednodušší, přímý, levnější, a přesto bezpečný, pak mají veškeré předpoklady pro získání finančních zdrojů k dosažení úspěchu, po kterém tolik touží.

Vskutku, odvětví FinTech se stává nejvíce zmiňovaným tech trendem tohoto desetiletí. Pokud toužíte po svém vlastním FinTech podniku, perfektní nápad Vám stačit nebude. Je nutné rovněž budovat svou značku tak, abyste apelovali na co největší počet investorů, ale také proto, abyste působili dostatečně důvěryhodně a cílili na správnou cílovou skupinu. Níže je z webu tech.co uvedeno několik tipů, jak vybudovat úspěšnou značku FinTech.

Identifikujte potřebu, kterou se snažíte naplnit, a hodnotu, kterou přinášíte

To samozřejmě platí pro kterýkoli druh podnikání, ale v odvětví FinTech je to až kriticky důležité. Pokud se vám nějakým způsobem nedaří odlišit od konkurence, opravdu nemáte co nabídnout. Vezměme si například investice do nemovitostí. To je jedna z dnešních největších příležitostí ve FinTech. Spousta jednotlivců by se do toho ráda opřela, ale nedisponují dostatečným investičním kapitálem. Tradiční banky to zas vidí jako příliš riskantní. FinTech společnost, která umožňuje malým investorům sdružit jejich malé částky a vyplácet jim podíl na zisku z velkých investic do nemovitostí, splňuje požadované potřeby a poskytuje investorům obrovskou hodnotu.

Keep it simple

Pokud máte nápad a technologii, jste na dobré cestě. Ale pokud nedokáže svůj nápad vysvětlit Vaší babičce, pak jste ve slepé uličce. Součástí budování Vaší značky znamená, že se můžete spojit s průměrným člověkem, obvykle prostřednictvím sociálních médií, vysvětlit mu svou hodnotu a užitek v jednoduchých bodech.

Například chcete přinést něco inovativního do platebního průmyslu a máte zájem na tom, aby průměrný člověk pochopil, jak mohou být peníze digitálně ukládány a pohybovaly se napříč všemi jejich zařízeními pomocí aplikace nebo nástroje, který se snažíte vysvětlit. Lidé musí pochopit, jak mohou být provedeny platby a nákupy, aniž by použili banku jako prostředníka.

Získejte správné nástroje a aplikace

Můžete mít perfektní inovativní nápad pro spuštění Vašeho FinTech. Máte to všechno v hlavě a je Vám jasné, kde je Vaše pozice na trhu. Váš cílový trh není ale konfrontován pouze s Vaší nabízenou inovací. Musíte být tudíž rychlí, efektivní a poskytnout lepší služby než konkurence.

Richard Gardner, generální ředitel Modulusfe řekl, že „jakýkoliv vstup do světa FinTech bude jen tak dobrý, jak jsou jeho aplikace a nástroje pro uživatele snadno pochopitelné. Bez dokonalých, zjednodušených a bezchybných služeb nikdy nezískáte na svou stranu dostatečný počet zákazníků.“

Musíte si vytvořit důvěru

Něco bylo již pro Vás učiněno během finanční krize v roce 2008, kdy jednotlivci ztratili důvěru ve velké bankovní instituce a hledají alternativy. E-bankingový FinTech si získává důvěru a vznikly tak příležitosti pro startupy nabízející e-bankovní účty, které poskytují vyšší úrokové sazby z úspor a nižší úrokové sazby na půjčky.

Pokud je toto oblast, kde byste rádi působili, získání důvěry může být docela velká výzva. Jednak to bude nějakou dobu trvat, jednak musíte disponovat značnými finančními zdroji a získat doporučení existujících FinTech společností, které již dobrou pověst mají. Když získáte podporu od vlivného hráče na trhu, vyhráli jste svůj boj o získání si důvěryhodnosti. V některých případech spolupráce s tradičními bankami je způsob, jak se také můžete posunout vpřed. Mnohé z nich jsou k tomu nyní otevřené.

Budete muset použít sociální marketing

FinTech není jiný, než jakákoli jiná podnikatelská oblast, takže si přestaňte myslet, že je. Spotřebitelé jsou důvtipní a sociální. Šíření své značky prostřednictvím sociálních médií a specializovaných platforem není řešením. Musíte si vybudovat komunitu, která Vás přijme za svého a bude Vás dále propagovat.

Pojem „FinTech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Do archivu článků FinTech Daily se podívejte ZDE

Newsletter