Dolar má tendenci pokračovat v předchozích ziscích jak v dolarovém indexu, tak proti euru. Koruna po státním svátku otevřela obchodování slabší. Postupně však i přes oslabující euro proti dolaru část ztrát umazává.

Jak vydělat svůj první milion dolarů?

Co je potřeba k tomu, aby se člověk stal úspěšným podnikatelem? Odvaha? Elán? Štěstí ? Determinace? Anebo snad všechny z daných věcí najednou? Možná. Každý příběh je však jiný a neexistují žádné záruky, že něčí rada bude fungovat. Neexistuje žádný kouzelný tip nebo  tajemství, které by zaručeně vedlo k jasnému výdělku.

Nejlepší, v co můžete doufat, co se týče nějakých rad vedoucích k úspěchu, je si poslechnout, jak se podařilo uspět úspěšným lidem. Samozřejmě ne každý „startupový“ příběh je ponořený do hollywoodského klišé, a jen málo z nich se stane dalším Applem nebo Googlem. Někteří mají prostě jen štěstí a jsou ve správnou dobu na správném místě, ale i to je důležité.

Následující část textu nabídne rady některých úspěšných podnikatelů, které vzhledem k jejich podnikatelským výsledkům můžeme považovat za opravdu úspěšné.

Robert Jakobi, generální ředitel Metcalfe Food Company. Roční obrat $ 15,4 mil.

„V březnu 2009 jsem se rozhodl zahájit výrobu čokoládovo-jogurtových laskomin, protože jsem viděl příležitost na britském trhu. Po měsících usilovného dobývání a žádání o schůzku se mi konečně podařilo setkat se přímo ze zakladatelem MetCalfe Julianem Metcalfem. Julian byl tak zaujatý mým podnikatelským talentem, citem pro vývoj produktů a finančním zázemím, že mě na prvním setkání požádal, abych vedl jeho společnost.“

„Moje rada? Řiďte se svými instinkty. Pokud víte, že máte dobrý produkt nebo dobrý koncept, držte se jej a buďte vytrvalí.“

„Nikdy se nebojte požádat o radu své přátele a známé. Zjistěte, kdo vám může pomoci, jděte si za svým.“

„Pracujte s lidmi, kteří vás doplňují. Buďte pokorní. Pochopte své silné a slabé stránky a obklopte se správnými lidmi.

Leah Busque, zakladatel TaskRabbit, jež od roku 2008 získala financování v hodnotě $ 37,7 mil.

„Máte nápad? Mluvte o něm s každým, koho potkáte. Podnikatelé často dělají chybu, že nemluví o svých nápadech ze strachu, že jim budou ukradeny. Ano, může se to stát, ale šance, že se něco takového stane, je mizivá. Naopak, nápady jsou živými, dýchajícími, sociálními myšlenkami, jež mohou značně těžit z toho, že přicházejí do styku s jinými a často protichůdnými myšlenkami.“

„Naprosto milujte, co děláte: Zní to jednoduše, ale je to nesmírně důležité. Vědomí toho, že se společnost TaskRabbit zrodila z jedné jediné malé myšlenky oživené neuvěřitelnými lidmi, kterými jsem se obklopil, mě neuvěřitelně pohání. Každý den se probouzím s jediným cílem: udělat vše po to, abych posunul společnost kupředu.“

Tony Pierce, sériový podnikatel se dvěma multi-milión dolarovými exity

„Za prvé, nalezněte mezeru na trhu a vystupte z davu. Definujte svou značku a zůstaňte soustředění. Mnoho podnikatelů se snaží dělat příliš mnoho věcí najednou a to není dobře. Pokuste se najít a zvolit si jméno, jež vyjadřuje podstatu vašeho podnikání a které je snadno zmapovatelné.“

„Za druhé, nepouštějte se do ničeho, pokud víte, že vás to nebude dostatečně bavit a naplňovat. Být podnikatelem a provozovat vlastní podnikání je jedním z nejobtížnějších a stresujících zážitků, kterými si můžete projít.“  

„Řízení startupu je těžká práce, založená na 18hodinových pracovních dnech, pracovních víkendech, potu a slzách. Ale na konci dne je to vaše dítě a vy musíte stavět něco, na co budete hrdí.“

„Nejdůležitější je vždy věřit v myšlenku. Nemá cenu shánět financování, pokud nevěříte, že váš podnik nebude nejlepším na světě.“

Sarah Wood, spoluzakladatelka marketingové technologické společnosti Unruly

„Nejlepší rada, které se mi kdy dostalo, přišla od mého partnera Scotta Buttona, který mi pověděl, že rady bývají často přeceňované. To mě nejen rozesmálo, ale také povzbudilo v myšlení sama za sebe a pomohlo ze strachu z velkých rozhodnutí. Nakonec je to o tom, zda máte odvahu dělat svá vlastní rozhodnutí. Myslím, že je vždy lepší slyšet různé argumenty od různých lidí, ale lidé, kteří vám je sdělují, se řídí podle vlastních úspěchů a hodnotových systémů, takže v konečném měřítku je to jen na vás, jak naložíte s informacemi, které jste dostali. Ne všechna vaše rozhodnutí budou optimální, ale zaobírání se otázkami typu „co kdyby“ je jednosměrnou cestou k bídě a nečinnosti.“

Duncan Jennings – generální ředitel VoucherCodes.co.uk

„Za posledních 16 let jsem vybudoval a prodal čtyři úspěšné internetové obchody, z nichž poslední bylo VoucherCodes.co.uk. To se stalo největšími on-line kuponovými stránkami v Evropě s více než 7.000.000 členy. Na své cestě za úspěchem jsem se naučil několik věcí:

Vyhledávejte konkurenci. Osobně se snažím vystavovat se soutěživému prostředí, kde je spousta těch, jež prahnou po penězích. Znamená to, že zde budou nějaké i pro mě.

Mějte jednoduchou a jasnou vizi. Na VoucherCodes.co.uk jí byla myšlenka dodávat lidem neuvěřitelné nabídky od značek, které milují. Rozhodujte se rychle a bez úplných informací.

Zkoušejte věci a přizpůsobujte se. Dělejte to, co většina velkých podniků nemůže.

A v neposlední řadě – snažte se být šťastní. Vytvořte příjemnou firemní kulturu, jež vám dopomůže k ziskovosti. Každý rok jsem bral celý náš tým na dovolenou, ale co je ještě důležitější, svým lidem jsem naslouchal a náležitě je oceňoval.“

Richard Reed, spoluzakladatel Innocent Drinks, s tržbami přesahujícími 335 mil. dolarů ročně

„Když jsme Jon, Adam a já vymýšleli nápady a způsoby, jak bychom mohli společně založit firmu, věděli jsme, že jsme chtěli vytvořit něco, na co bychom byli hrdí – něco, co by udělalo život lidí trochu lepší a jednodušší. Uvědomili jsme si, že mnoho lidí, stejně jako my, chtějí být zdraví, ale nemají čas pro to nic udělat. Proto jsme se rozhodli tento problém vyřešit a nabídnout jim ovocné bio smoothies, jež budou zdrojem vitamínů, budou dobře chutnat a člověk si je bude moci vypít cestou do práce.“

„Moje rada je jednoduchá: nemusíte to hned rozjet ve velkém, ale důležité je, abyste opravdu začali. Neexistuje nic, co by se dalo srovnat s vaším prvním krokem, který vám pomůže překlenout se přes počáteční strach z neúspěchu. Poté, co jste udělali váš první malý krůček, najdete určitý impuls, který vám pomůže pokračovat v honbě za vaším snem.“
 
Michael Tobin, generální ředitel provozovatele datových center TelecityGroup s ročním příjmem ve výši $ 545 mil.

Za svých 30 let působení ve svém oboru, při kterém jsem byl svědkem neuvěřitelných změn a inovací, jsem se naučil tyto čtyři věci: Za prvé, plány a nápady nemají žádnou korelaci s potenciální úspěšností. Jediná věc, na které záleží v životě, je akce. Za druhé, největším nepřítelem je strach z neúspěchu. Nikdy se neobávejte neúspěchu. Neúspěch neexistuje. Jinými slovy, buďto budete mít úspěch, nebo se alespoň něco naučíte. Za třetí, obklopte se dobrými lidmi. Nejde jen o profesionalitu ale i o charakter. A za čtvrté, bavte se. Úspěch je cesta, ne cíl. Úspěchu nikdy nedosáhnete, jelikož váš relativní pohled na úspěch se bude vždy vyvíjet s časem.

Newsletter