Jako jeden z řečníků konference Sustainable Future 2022 se představil Vít Janda, který ve svých tehdejších 16 letech využil možnosti nechat se zplnoletnit, aby mohl začít podnikat. Má na svědomí například projekt SOCIDE, což je program propojující studenty a mladé pracující lidi s jejich budoucími mentory za účelem nalezení té správné životní cesty. Na konferenci vystoupil za agenturu TikTokuj.cz, jejímž je spoluzakladatelem. Organizátoři akce mu čas na pódiu zkrátili z 10 na 5 minut, čehož naše redakce využila a vyzpovídala ho po vlastní ose.
Co si představit pod pojmem „organický dosah“ a kam až má v plánu internetový business posouvat? Pusťte videorozhovor se sympatickým zástupcem generace Z Vítem Jandou, který si o svou generaci – i díky vlastnímu přičinění spočívajícímu v realizaci projektů na její podporu – rozhodně žádné starosti nedělá.
00:07 Čím se zabývá agentura TikTokuj.cz?
Agentura TikTokuj.cz vznikla jako agentura, která má přiblížit firmám mladší generaci, a to skrze kanály, které mladá generace používá, například TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts. My se zaměřujeme na to, abychom na těchto kanálech komunikovali hodnoty, myšlenky, služby či produkty firem, které nás osloví a chtějí se na tu mladou generaci dostat.
00:40 Co znamená pojem organický dosah?
Když přidáte příspěvek na nějakou sociální síť, tak se přirozeně ukáže nějakému počtu lidí. TikTok vás ukazuje opravdu velkému množství lidí, aniž byste mu museli platit reklamu. Organický dosah tedy znamená to, že já zveřejním nějaké video a ono se ukáže velkému počtu lidí, aniž bych já musel něco platit a aniž by si mě ti lidé museli nějakým způsobem vyhledávat.
01:30 Kam chcete posunout váš internetový byznys?
Chceme nastoupit i na další platformy, které přibydou, jako například metaverse. Současně chceme vydržet v tom, komunikovat na mladší generaci věci, které nám dávají smysl, s firmami, které to myslí vážně a které toto chtějí dělat s námi.
02:05 Věříte v generaci Z?
Já v generaci Z věřím naprosto stoprocentně. Vím, že spousta mladých lidí má v sobě skrytý talent, se kterým může dál pracovat. S partnerkou Kájou Dědovskou jsem „rozjel“ mentoringový program, kde studentům dávám možnost si tyto věci osahat už na střední škole, aby se mohli co nejdříve věnovat tomu, co je pro ně ta silná stránka, a tomu, čemu by chtěli. Věřím, že generace Z bude vzdělaná a bude moct uplatnit svoje talenty v tom, aby svět kolem nás byl lepší.
TikTokuj.cz je v roce 2021 založená agentura specializující se na sociální síť TikTok a s tím související tvorbu krátkých videí. Jejími spoluzakladateli jsou David Duc a Vít Janda. Agentura pomáhá firmám oslovit mladou generaci, tzv. generaci Z, která tvoří zhruba 30 % světové populace, jde o lidi narozené od roku 1997 do roku 2012. V rámci případové studie stojí za to zmínit devítiměsíční, a stále trvající, spolupráci agentury TikTokuj.cz se Super zoo. Během té prodejce chovatelských potřeb získal neuvěřitelných téměř sto tisíc sledujících uživatelů, a na českém TikToku se tak značka Super zoo stala nejúspěšnějším firemním účtem publikujícím obsah se zvířaty.