Kde ulovit velkou rybu? Mrkněte do peněženek mileniálů

Lov klientů je nekončící, stejně jako honba za penězi. K tomu, aby peníze vydělávaly, je potřeba je investovat. Jenže kde najít tu pravou zlatou žílu? To je otázka, kterou si manažeři z Wall street, a nejen oni, kladou v podstatě každou minutu. Srdce jim tedy zaplesá, když si uvědomí, že se na obzoru rýsuje naprosto skvělá příležitost. Kde? Hledat je potřeba v peněženkách milieniálů.

Mileniálové, neboli generace „Y“, jsou lidí narození v rozmezí od 80. let až do roku 2000. Podle konzultantské společnosti Boston Consulting Group se jedná o skupinu, jejíž bohatství bude růst exponenciálně. Aktuálně je možné u nich nalézt zhruba 16,9 bilionů dolarů, ovšem do roku 2020 by se toto číslo mělo zvýšit na 35,3 bilionů. Podle BCG se tak  milieniálové mohou těšit dvakrát tak velkému nárůstu bohatství, než kterého dosahuje světový průměr.

Bankéři a ostatní finančníci si tento fakt začínají postupně uvědomovat, a proto se snaží svou práci přizpůsobovat představám této „netradiční“ skupiny. To, po čem při výběru investiční banky generace „Y“ nejvíce touží, je podle BCG především transparentnost a nízké poplatky. Stejně tak je v kurzu všechno „online“, a to od samotného představení nabídky až po schůzky s manažery přes Skype či Facetime.

Ideálním příkladem je tedy online platforma, která je navázána na investiční doporučení podávané prostřednictvím Twitteru či Facebooku.

Proto, aby banky všechny tyto požadavky splnily, se musí  vyvíjet. Nejčastěji se tak děje prostřednictvím akvizicí, díky kterým bankovní domy získávají do svých řad novou krev obvykle v podobě startupů. Podle studie BCG zabere tento proces implementace zhruba 18 až 24 měsíců. Z jednotlivých příkladů je možné jmenovat společnost Blackrocks, která akvírovala FutureAdvisor, případě firmu Northwestern Mutual a LearnVest.

Newsletter