Konec balení kufrů. Startup to vyřeší za Vás

Spousta lidí nenávidí cestování a s tím spojené balení kufrů. To, že někam musíte dojet či doletět, za Vás bohužel nikdo nevyřeší. Možné je však to, zbavit se úmorného procesu skládání věcí do zavazadla, jeho následné odbavení a doručení přímo na Vámi zvolený hotel.

Podnikatel Bill Rinehart řešil přesně ten samý problém. „Byl pátek večer, já seděl v jedné londýnské hospodě a čekal na auto od společnosti Uber. V pondělí jsem měl být v New Yorku, a tak jsem přemýšlel o tom, jak musím o víkendu dát věci do čistírny a pak se rozmyslet, co si vůbec vzít s sebou. V tu chvíli mě napadlo, že to musí jít i jinak,“ řekl pro server CNBC podnikatel.

Rinehart se v tu chvíli rozhodl pro zásadní věc. Naplánoval si založení startupu, který by všechny věci kolem balení a dopravy kufrů vyřešil za své klienty. Projekt nesoucí jméno DUFL se nejprve rozjel ve Spojených státech, kde přímo exceloval. Po tomto úspěchu se Rinehart rozhodl expandovat dále do světa. Minulý týden ohlásil otevření nových poboček, a to v Evropě, Kanadě, Singapuru, Tokiu, Hongkongu, v Sydney a Melbourne.

DUFL funguje tak, že klienti si v místním skladu společnosti uloží své cestovní zavazadlo, včetně oblečení a kosmetiky. Zaměstnanci pak udržují všechny věci neustále čisté a doplněné. Sám klient si v případě potřeby prostřednictvím speciální aplikace určí, jaké věci si chce na cestu vzít. DUFL je všechny vypere, vyžehlí, zabalí a následně pošle na zvolené místo v určený den a čas. Zákazníkovi tak v podstatě odpadá veškerá námaha a po návratu do cíle má k dispozici vše kompletně připravené.

I přesto, že obdobnou službu poskytuje například londýnská AirPorter či amsterdamská Leave your Luggage, DUFL je jedinou společností s mezinárodním rozsahem. Vzhledem k tomuto faktu by se Rinehartova firma mohla těšit velkému zájmu ze strany cestovních gigantů, jako je například Priceline, TripAdvisor či Airbnb. Tyto firmy jsou na trhu již poměrně zažité, avšak v rámci rozšiřování palety svých služeb je možné, že právě DUFL by mohl jejich pozornost upoutat.

Do karet hraje balící a přepravní firmě i fakt, že zavazadla mohou být, především v případě cestování letadlem, zpožděna či přímo ztracena. Pokud by na tohle došlo, kurýr společnosti DUFL postiženému zákazníkovi koupí přesně ty samé věci, které měl ve svém kufru, a následně je dopraví na zvolené místo.

Pozitivní zkušenost má například Debbe McCallová. Ta byla jednou nucena vinou prasklého potrubí změnit hotel. Kurýr firmy DUFL byl o tom okamžitě informován a stačil její zavazadlo urychleně přesměrovat. „Co naprosto zbožňuji, je ten pocit, když se dostanu domů a tím je má cesta u konce. Ostatní musí v tu chvíli ještě vybalit a vyprat, mně však tato práce zcela odpadne,“ řekla pozitivně McCallová.

DUFL si za své služby účtuje 99 dolarů za jednu cestu plus pravidelné měsíční poplatky o velikosti 10 dolarů. Většině zákazníkům však tyto cestovní náklady hradí zaměstnavatel.

Newsletter