Konec dinosaurů. I realitní trh se musel přizpůsobit

Původně se do toho realitním makléřům nechtělo, ale současná neobvyklá situace přesvědčila i je. O čem je řeč? O nových způsobech prezentace nemovitostí, jako jsou video- nebo 3D- prohlídky. Jistě, fotky patřily a asi budou ještě dlouho patřit do jejich arzenálu. Ale nedokážou tak dobře zprostředkovat vzhled domu nebo bytu jako tyto nové nástroje.

Jakub Veverka před pěti lety spoluzakládal portál Videobydlení.cz a díky tomu dobře zná realitní trh. Jak dnes lidé hledají nemovitost? A jak na reality dopadla pandemie? Podívejte se na video.

Na co se zaměřuje portál Videobydlení.cz?

Už přes osm let se zaměřujeme na videoprohlídky. To byl prvotní nápad. Videoprohlídky mají rostoucí trend a v současnosti se k nim přidaly i 3D a virtuální prohlídky.

Videobydlení.cz je realitní portál, mezi jehož klienty patří realitní kanceláře. Jedná se o agregátor nabídek nemovitostí. V současnosti máme přes padesát tisíc potenciálních kupujících a přes dva tisíce inzerujících realitních kanceláří.

Jak dnes lidé hledají nemovitost? Jde to i na Facebooku?

Zájemci o bydlení ho hledají na Google i Seznamu, v tomto případě se jedná o organickou návštěvnost. V posledních letech vzniklo taky mnoho agregátorů. Ty nabízejí nemovitosti napříč celým trhem. Nejnavštěvovanější jsou ale samozřejmě realitní portály.

Facebook je zajímavý fenomén. Klade důraz na odborné skupiny, mezi které patří i ty nemovitostní. Vznikají i u nás, i my jich několik obsluhujeme. V zahraničí existuje v každém okrese skupina “prodej a pronájem nemovitostí”. Z našich dat vyplývá, že na ně připadá až padesát procent vyhledávání.

Jak se projevuje technologický vývoj na realitním trhu?

Ještě před pěti lety se realitním makléřům natáčet video příliš nechtělo, byli zvyklí na fotky. Říkali jsme jim realitní dinosauři. Pandemie ale měla na trh značný dopad. Makléři si uvědomili, že díky videoprohlídce nemusejí pořád jezdit ukazovat nemovitost zájemcům. Ušetří si díky tomu mnoho času. Koronavirus přiměl trh se posunout a více využívat nové technologie.

Jak se letos vyvíjí nabídka a poptávka na realitním trhu?

Letošek se dá rozdělit do tří fází. V první, před krizí, jsme registrovali převis poptávky. V polovině března, ve druhé fázi, pak najednou trh zamrzl. Portály zaznamenaly až padesátiprocentní pokles zájmu. Lidi nevěděli, co bude. V poslední, současné fázi, zase evidujeme nárůst nabídky i poptávky. V době okolo prázdnin se návštěvnost portálů vrátila na hodnoty před krizí.

Máme i zpětnou vazbu od realitních kanceláři, které řeší spoustu původních, ale i nových případů. Je to pro všechny příjemné překvapení.

Newsletter