Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Který region je pro české startupy nejlepší k expanzi?

Zdroj: SWC

Jaké to je mít zkušenost jak ze startupu, tak z korporace? Pavel Šiška, managing partner Deloitte Czech Republic, zažil oba světy. V devadesátých letech založil firmu a díky tomu zná možná úskalí, která na startupy čekají. Ve své současné pozici v Deloitte se proto věnuje propojování startupů a korporací. Mnoho začínajících firem má skvělou myšlenku, ale často nedotaženou do podoby konkrétního produktu. Podle Šišky je třeba startupy do této fáze dotlačit.

Pro české startupy často bývá přirozenou cestou expandovat do regionu DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko). Deloitte dokáže díky svému mezinárodními působení takové škálování zprostředkovat. Ale i navazování vztahů například s německými zákazníky má svoje specifika. Nejlepší je najít nějaký kontakt, který se už s potenciálním klientem zná. Přeneseně řečeno, nestačí jen zazvonit z ulice a něco nabízet.

V rozhovoru s Václavem Pavlečkou se věnoval i jiným tématům. Například, jak správně namixovat tým? Ve kterých oblastech vidí největší potenciál? Poslechněte si podcast.

Tato epizoda je součástí série podcastů k Startup World Cup and Summit. Finále této soutěže proběhlo online 14. října 2020. Vítězem se stal lucemburský startup HighSide, který se soustředí na ochranu dat a digitální identity. Neztratili se ani Češi, projekt 24 Vision Systems bral bronz.

Newsletter