Mediální kampaň znervózňuje zákazníky, říká spolumajitel pivovaru Zvíkov

Josef Valenta, zdroj: Josef Valenta, Pivovarský dvůr Zvíkov

Zákazníci se vrátili. Podle tržeb je dokonce vše na předpandemických kolejích. I přesto je z některých zákazníků cítit nervozita, tu lze přisoudit mediální kampani, řekl v rozhovoru spolumajitel Pivovarského dvoru Zvíkov Josef Valenta. V pořadí již pátá emise Zvíkova na platformě Fundlift byla opět bleskurychle upsána. Jak si Valenta vysvětluje tento úspěch? Odpověď je jednoduchá a najdete ji v rozhovoru.

Jakým způsobem proměnila koronavirová krize Vaše podnikání a jak to vypadá v současné době se zákazníky? Vrátili se?

Čeští zákazníci se vesměs vrátili, cizinci velmi omezeně, věrní zůstali hlavně Rakušané. Podle tržeb se business v podstatě vrátil do předchozích kolejí, ale díky všudypřítomné mediální kampani je celkově z některých zákazníků cítit určitá nervozita. Proto i my zůstáváme opatrní.

Dopadá na Vás současná inflační vlna? Počítáte se zdražením piva a dalších produktů?

Pivovar Zvíkov se snaží trvale být předzásoben, dokonce elektřinu máme přes EON nakoupenou ještě na dva roky, takže zatím dopad obecného zdražování cítíme jen omezeně. Jsme si ale vědomi toho, že je to jen dočasná ochrana, a proto i my mírně upravujeme naše ceny. Udělali jsme mírně u piva a u ubytování a budeme bedlivě sledovat, jak budou zákazníci s pokračující krizí dál reagovat. Zatím reagují kladně a chápavě.

Na jaká lákadla byste návštěvníky teď na podzim pozvali?

Jsme konzervativní klasika. Zákazník se u nás výborně nají a napije, skvěle vyspí v nových postelích a dobře zrelaxuje v našem wellness. Nic světaborného – jen radost z pobytu u nás. Pro firmy a společenské akce samozřejmě dokážeme zařídit vše od hudby přes mobilní kasino až po let balonem.

Jak se Vaše piva odlišují od konkurence?

Business minipivovarů není bezprostředně ovlivněn konkurencí mezi jednotlivými minipivovary. Vždy hraje roli i prostředí, atmosféra a obsluha. Je ale dobré zdůraznit – bez srovnávání s jinými –  že všechna naše piva jsou prostě skvělá.

Na Fundliftu jste již popáté a opět byla kampaň upsána v rekordně rychlém čase. Proč preferujete tento typ financování a čím si vysvětlujete vysokou oblibu u investorů?

Podle našeho názoru většina projektů na Fundliftu slibuje model „Investice nyní/Zisky v budoucnu“(což je naprosto legitimní model).  My stavíme  naši nabídku na modelu „Participujte již nyní na naší ziskovosti“. Snažíme se investorům ukazovat investice, které nepředstavují žádný zásadní zlom nebo změnu v našem obchodním modelu, ale jsou jen další a další evolucí našeho tradičního fungování. Proto si myslíme, že investoři u nás oceňují právě tu vyšší míru jistoty a stability. A proč to děláme my? Je to rychlé a je to osobní – známe naše investory jménem, mnohé z nich i osobně.

Ing. Josef Valenta je absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze, obor Ekonomika zahraničního obchodu. Po několikaletém působení v podnicích zahraničního obchodu působil mnoho let ve vrcholných funkcích firem s americkým a ruským kapitálem, především jako ředitel pro Českou republiku v Monarch Knitting Machinery Corp. (New York, USA). Zkušenosti má i se získáním bankovní licence v ČR nebo například se zaváděním lean principů řízení firmy a obecně s procesy restrukturalizace a revitalizace společností nebo výrob. I díky těmto dlouholetým zkušenostem je sice stále rozhodný, ale zároveň se zdravým vnímáním role rizika v podnikání.

Newsletter