Dolar zahajoval den slabší. Postupně ztráty umazává jak vůči euru, tak i v dolarovém indexu. Koruna spolu s polským zlotým navyšuje ztráty vůči euru. Patrně jde i o vliv koronavirové situace.

Módní blog jako cesta k milionům?

V nedávném rozhovoru pro časopis Harper´s Bazaar se newyorská bloggerka a zakladatelka stránky We Wore What Danielle Bernstein svěřila, kolik je schopna si vydělat díky jednomu jedinému příspěvku na Instagramu.

Taková částka se prý může vyšplhat až na 15 000 dolarů. Zaplaceno dostává od značek, které chtějí, aby si jejich produktů všimlo všech 992.000 lidí, kteří sledují její profil na síti.

Stejně jako mnoho dalších módních bloggerů, Bernstein přidává zdánlivě ležérní momentky svých každodenních outfitů, spolu s informacemi o tom, kde mohou „followeři“ prezentované kousky zakoupit.

Co možná ne všichni sledující její profil vědí, je že mnoho z těchto příspěvků je výsledkem vyjednávání s módními a lifestylovými značkami. Ty často požadují, aby bloggerka nezahrnovala produkty konkurenčních firem do stejného příspěvku. Nebo dokonce do příspěvků ve stejném týdnu. A za tuto exkluzivitu jsou ochotni zaplatit vysokou cenu. Podle Harper´s Bazaar, značky v průměru za sponzorované příspěvky na Instagramu zaplatí až miliardu dolarů ročně.

Přesná částka, kterou společnost zaplatí, je přímo spojena s počtem sledujících, které instagramový profil má. V momentě, kdy Bernstein dosáhne hranice jednoho milionu sledujících, bude si moci za jednotlivý příspěvek začít účtovat ještě o něco více.

V průměru, pokud máte stovky tisíc sledujících, můžete si v Americe vydělat něco mezi 500 až 5000 dolarů za příspěvek. Pokud máte více než šest milionů, je možné si účtovat až mezi 20 000 a 100 000 dolary za jeden příspěvek.

Přestože Bernstein nechtěla prozradit, kolik si blogováním vydělává, přiznala, že je to na její věk 22 let víc, než si kdy představovala. Dodala, že je finančně nezávislá a své vydělané peníze se snaží úročit chytře v podobě investic.

V České republice se módní blogování také stává velmi populárním. U nás však blogování probíhá především na barterovém principu – značka poskytne produkt výměnou za zmínku v příspěvku, soutěži, či recenzi. Mezi nejpopulárnější módní blogy v Česku patří momentálně především CzechChicks, Bloges Robes, Cup of Style a PavlínaJágrová.

Newsletter