Americké výnosy korigují včerejší nárůst. Proinflační tlaky by dnes mohl podpořit výsledek amerického indexu cen výrobců. Vyšší výnosy a silnější dolar se podepsaly zejména na zlotém a koruně. Domácí měna se obchoduje kolem 25,60 za euro.

Morgan Stanley: Za letošek +25 %? Vsaďte na „mrtvé“ odvětví

Americká banka Morgan Stanley sází na nákup akcií „mrtvého“ odvětví, které v poslední době sužuje razantní úbytek zákazníků. Který segment slibuje zhodnocení 15 až 25 % do konce roku 2017?

„Morgani“ v tomto směru důvěřují mediálním společnostem, především pak těm působícím v online přenosových službách. Firmy, jako je například Netflix či Amazon, by letos měly profitovat z návratu diváků, na který pak posléze naváže reklamní boom.

„Pokud se zaměříme na dohlednou budoucnost, v případě televizní distribuce předvídáme akcelerující návrat růstu tržeb, který bude následován zlepšením ziskového výhledu,“ přepisuje slova analytického týmu banky server Markets Insider. „Náš optimismu je navíc podpořen i nízkými valuacemi sektoru. Na základě toho měníme své hodnocení z „medvědího“ na „býčí“ s tím, že možné zhodnocení činí 15 až 25 % do konce roku 2017.“

Citron tweetuje: Firma, která zlomyslně okrádá vládu. Shortujte!

Dalšími aspekty hrajícími ve prospěch online distribučních médií je pokles poplatků, který je spojen s konsolidací celého segmentu. Důležitou roli hraje i vyhlídka mnohem zajímavějšího vysílacího obsahu, který by letos měl přispět k přechodu předplatitelů ze základních balíčků k těm rozšířeným, a tedy dražším.

Tradiční televizní vysílání si dle slov Morgan Stanley prošlo obrovským propadem reklamní inzerce, který byl odstartován v pokrizové době. Obdobně byl pozorován i pokles podílu v oblasti online digitálních platforem. To by se však letos mělo změnit. Expanze retailu, především známých spotřebitelských značek, do budoucna sází na kvalitnější (a tedy i dražší) zboží, z něhož pramení i vidina vyšších zisků. To vše podpory (nejen) televizní reklamy.

Celý proces navíc proběhne v prostředí vysoké spotřebitelské důvěry, která je navíc umocněna příslibem daňové reformy nové administrativy Spojených států. Z té by měl profitovat i samotný spotřebitelský sektor a v návaznosti na něm i ten mediální.

Záchod? Mnohem důležitější vynález než Facebook

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Fin a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Newsletter