V roce 2012 znal jméno brazilského fotbalisty Neymara málokdo. Když si proto chtěl portugalský podnikatel Carlos Moreira zaregistrovat značku „Neymar“ jako název oblečení, Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) neměl důvod mu stát v cestě.
O pět let později už ale Neymar patřil k nejznámějším hráčům na světě. Ten rok totiž mimo jiné přestoupil z Barcelony do PSG za rekordních 222 milionů eur. Hráč si byl vědom hodnoty své značky, a chtěl proto zrušit už zaregistrovanou známku u EUIPO. Sice ho to stálo nemálo času a peněz na právníky, ale nakonec uspěl.
Nemusíte být světoznámý hráč s milionovými příjmy, ochrana duševního vlastnictví se může týkat v podstatě kohokoli. Právník Miroslav Šperka z V4 Group vysvětluje záludnosti nechránění vlastní značky. „Dojely“ na ně už i velké firmy. Podívejte se na video.