Tlaky na slabší dolar přetrvávají. Euro profitovalo z rostoucích výnosů, které podpořila zpráva o dodatečné dodávce vakcíny Pfizer, vliv měly i výhledy bank Goldman Sachs a City sázející na vyšší evropské tržní sazby. České výnosy v závěru minulého týdne klesly, včera část poklesu smazaly. Koruna se drží nad hranicí 25,90 za euro.

Nejhodnotnější značkou světa je Apple, nejvlivnější Disney

Nejhodnotnější značkou na světě zůstává Apple s hodnotou 145,9 miliardy USD, hlavně díky úspěchu jeho přístroje iPhone 6. Na druhém místě skončila americká internetová firma Google, která odsunula na třetí příčku jihokorejský Samsung. Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou značkou, se stala firma Walt Disney díky úspěchu nejnovějšího dílu Hvězdných válek. Vyplývá to z žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.

Většinu firem v první desítce tvoří americké firmy. Výjimkou je na třetím místě Samsung a čínská firma China Mobile na devátém místě, kam se posunula z loňského 11. místa. Nově se do první desítky dostala také firma Wells Fargo. Naopak z první desítky letos vypadl řetězec s rychlým občerstvením McDonald‘s a General Electric.

 

Chcete vydělat na akciích? Pak byste měli vědět, jaké jsou nejcennější světové firmy?

Zveřejnil(a) Roklen24 dne 27. leden 2016

 

Brand Finance upozornila hlavně na silný výkon několika čínských značek. Hodnota značky aplikace pro zasílání zpráv WeChat, která patří firmě Tencent Holdings, stoupla o 83 procent na 6,5 miliardy dolarů. Hodnota značky realitní firmy Evergrande Real Estate Group se dokonce více než zdvojnásobila.

Kolik vlastní první dvě desítky amerických miliardářů?

Značkou s nejhorším výkonem je v letošním žebříčku Volkswagen kvůli svému emisnímu skandálu. Hodnota této značky klesla o 12 miliard dolarů na 18,9 miliardy USD a propadla se na 57. příčku z loňské 18. pozice.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a z údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení vlivu, nebo také síly značky, které bere v úvahu i další ukazatele, jako obeznámenost, věrnost či marketingové a reklamní výdaje. Nejvlivnější značka Walt Disney tak v žebříčku nejhodnotnějších značek skončila na 24. příčce.

Newsletter