Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Nevraživost, pitch, vítězství? Startupy si musí pomáhat

Dostat se do TOP 10 v soutěži Creative Business Cup, kterou pořádá agentura CzechInvest, je prestiž. Vítězství pak potvrzení, že jde firma správným směrem. Co zažili lidé z firem miomove, Genster a Yieldigo na akci, která se konala v plzeňském inkubátoru DEPO2015? Podívejte se na video.

Vítězem českého národního kola soutěže Creative Business Cup se stala společnost miomove. Vyvíjí inovativní technologii pro aktivní podporu životního stylu založenou na speciálních senzorech, analyzuje běh a dokáže uživateli říci, jak běžet efektivněji. Soutěže se zúčastnilo celkem deset inovativních společností z oblasti kreativních průmyslů, spolu s miomove také ThriftigoVirtual LAB, 60 seconds, Behavee, Bookcrushes, Actijoy, Aurosa premium beer, Genster a Yieldigo.

 

R24: Co pro Genster znamená účast v Creative Business Cup?

Michaela Kloudová (Genster): První řadě je to určitě prestiž, protože je to super se dostat v takové soutěži do Top 10. Pokud bych měla říct, co to znamená, že stojím s Jirkou Psotou vedle sebe a je to náš konkurent, tak musím říct, že jsem ráda, že je tady a že soutěžím právě s ním, protože i startupy si musí pomáhat a není tam jenom taková ta dravá konkurence.


R24: Jirko, přál byste Míše v této soutěži úspěch?

Jiří Psota (Yieldigo): Kdybych byl fotbalista, tak bych řekl ‚tak určitě‘. Je to, v uvozovkách, bojovat s někým, koho člověk zná, protože když ona vyhraje, tak mám vlastně taky radost, takže myslím, že je to úplně ideální stav.

K tomu, co znamená být tady… Je to dobrá zkušenost. Je to možnost prezentovat svoji firmu novým lidem a říct jim, co děláme a zjistit, jestli jim to dává smysl, takže je tu super tady být.

Michaela Kloudová (Genster): Pro mě je to jednodušší, protože Jirka je zároveň náš klient. (smích)

R24: Vítězem Creative Business Cup se letos stal startup Miomove. Báro co nabízí Miomove?

Barbora Malaníková (miomove): My jsme vyvinuli prototyp chytré stélky, to znamená, že pokud budete používat naši chytrou stélku a mobilní aplikaci pomůžeme vám lépe běhat a přecházet tak problémům způsobených špatnou chůzí nebo během.

R24: Danieli, co pro Vás vítězství v Creative Business Cup znamená?

Daniel Majc (miomove): Potvrzení, že jdeme správným směrem, že děláme to, co nás baví a děláme to, co lidé chtějí.

R24: Firmu ze Slavičína za dva měsíce čeká cesta do Kodaně. Jak se těšíte?

Barbora Malaníková: Těšíme se. Je to pro nás výzva a budeme se snažit nezklamat reprezentovat Českou republiku nejlépe, jak dokážeme a moc si toho vážíme.

Cílem soutěže Creative Business Cup je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale i přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových inovací. Zapojeno je do ní více než 70 států na pěti kontinentech. Výherci národních kol postoupí na mezinárodní finále v Kodani, na kterém ve dnech 26. až 27. listopadu 2018 představí své nápady odborné veřejnosti a investorům.
 „Podpora vzniku inovativních společností z kreativních oborů a jejich komercializace na zahraničních trzích je do budoucna klíčová. Kreativní průmysly se celosvětově podílejí na ekonomickém růstu a nabývají na důležitosti právě v současné době přerodu na digitální ekonomiku. Nejinak je tomu i v České republice,“ říká  Vojtěch Rajtr, ředitel Divize malého a středního podnikání a regionů agentury CzechInvest.

Newsletter