Výprodejní tlak u dolaru vidíme v dolarovém indexu i proti euru a procyklickým měnám. Z měn regionu je ve ztrátě forint. Zlotý a koruna se obchoduje na úrovni dnešní otevírací ceny. Kurz domácí měny se drží kolem 25,50 za euro.

Padesát nejhodnotnějších klubů světa. Kdo vévodí žebříčku?

Ze sportu se stal ve druhé polovině 20. století především obrovský byznys. Reflektují to i astronomické částky, které ukazují hodnotu nejlepších týmů na světě. Ať jsou důvodem televizní práva nebo merchendising, nejhodnotnější kluby za rok 2017 pochází z nejvyšší ligy amerického fotbalu.

Server Visual Capitalist připravil infografiku ze statistik magazínu Forbes, která přehledně ukazuje dominanci nejpopulárnějšího sportu ve Spojených státech nad nejoblíbenějším sportem na světě – fotbalem. Více než desítka klubů NFL převyšuje hodnotu německého Bayernu Mnichov, který se nachází na čtvrtém místě, co se týče fotbalových klubů. Mezi nimi se na prvním místě umístil anglický Manchester United s hodnotu 3,69 miliardy dolarů. Jen o něco menší je hodnota španělských odvěkých rivalů FC Barcelona a Real Madrid. Nejdražší sportovní klub světa v letošním roce je ale americký Dallas Cowboys, který už několik let osciluje mezi první a druhou příčkou.

Reklamy i výhry. Kteří sportovci vydělali v roce 2016 nejvíc?

Kluby výrazné hodnoty, jako jsou Dallas Cowboys nebo Manchester United, se nachází na vrcholu díky několika důvodům. Mezi ně patří velikost trhu daného sportu, obliba u fanoušků, mezinárodní potenciál, zisk a také historie klubu.

A jak moc ovlivní hodnotu klubu vítězná šňůra? Nejlepší si je situaci demonstrovat na příkladu náhlého vzestupu basketbalového klubu Golden State Warriors. Ještě nedávno průměrný klub díky mladým hvězdám a chytrým transferům hráčů za poslední tři roky získal trofej Larryho O‘Brienama, a to hned dvakrát. Jeho hodnota je tak za posledních pět let šestinásobně vyšší.

Ronaldo & spol.: Portugalská továrna na miliardy

Manažer vs. majitel

Cílem sportovních manažerů je vytvořit tým, který se bude po dlouhá léta pohybovat ve špičce. Majitelé mají podobný cíl, ale s tím rozdílem, že chtějí vybudovat v dlouhém období i hodnotu týmu. Musejí se tedy zaměřit na prodeje dresů a předmětů s týmovými znaky, stejně tak i na sponzory a náklady. Není to tedy vždy jen o vyhrávání, ale i o tom, udržet si dobrý obraz u příznivců klubu.

Courtesy of: Visual Capitalist

Newsletter