Podnikavá dívka. V Hollywoodu se rozmáhá nový trend

Být hollywoodská hvězda samo o sobě přináší značné příjmy, přesto velké množství populárních hereček stíhá ještě pronikat do sféry byznysu, aby své popularity využily k násobení svého jmění. Ale i k realizaci v časově méně náročném odvětví, než je film. Ve většině případů jsou známé herečky spolumajitelkami firem.

Zatímco mužské hvězdy se vždy angažovaly v podnikání, nyní se do hry dostává čím dál větší počet žen. Jednou z těchto ambiciózních dam je i oscarová herečka Halle Berry, která se pustila do podnikání v loňském roce s francouzskou značkou spodního prádla Scandale Paris, prodávanou v obchodech Target.

Již celá desetiletí jsou známé tváře najímány velkými korporacemi k podpoření prodeje produktů, jako jsou barvy na vlasy, rtěnky, parfémy anebo různé módní značky. Jenže nyní přichází změna a slavné osobnosti přebírají iniciativu a zakládají své vlastní společnosti. U některých z nich je značným důvodem k tomuto kroku snaha o rovnováhu mezi rodinou, kariérou a mateřstvím. Tento důvod sdílí i Halle Berry, která má sama dvě malé děti a, jak říká, nemůže si již dovolit tolik cestovat po světě při natáčení filmů. „S byznysem, jaký buduji, mohu být více doma a věnovat se své rodině.“

Berry se poprvé setkala se značkou Scandale Paris během své návštěvy Francie. Značka byla založena již před více než 80 lety, potýkala se však s problémy z důvodu příliš drahých materiálů. Společnost ji natolik zaujala, že se neváhala spojit se svým obchodním partnerem a společně ji koupili. Ve Francii je nyní prádlo dostupné v prodejnách Carrefour. Ona sama je i přes své vytížení díky druhé sérii seriálu Extant aktivně zapojena do procesu vybírání vhodných materiálů a navrhování spodního prádla. V několika příštích měsících bude značka dostupná i v Kanadě, Asii a dalších evropských zemích.

Zákazníci amerického Wall Martu si zas mohou pořídit lesk na rty, parfém, nebo řasenku od kosmetické značky Flower, jejíž spolumajitelka není nikdo jiný než Charlieho andílek Drew Barrymoore. Nadšenci do fitness a fanoušci Kate Hudson zas budou nadšeni z yoga legín od on-line prodejce sportovního oblečení Fabletics, jejíž spoluzakladatelkou je právě Hudson.

Možná to někoho překvapí a možná taky ne, ale autor knihy „Celebrity Inc.: Jak slavní lidé vydělávají peníze“ Jo Piazza uvádí, že „je to mnohem lukrativnější způsob výdělku, než natočit jeden film ročně.“

Pustit se do podnikání je bezesporu riskantní, ale již několika slavným osobnostem se tento risk vyplatil. Mezi úspěšné podnikatelky patří i bojovnice se zločinci z filmu Fantastická čtyřka Jessica Alba, která již před čtyřmi lety spoluzaložila společnost The Honest Company, zabývající se prodejem dětských plen, ubrousků a pracích prostředků. Společnost loni utržila 150 mil. dolarů.

Neméně úspěšná je i společnost Jessicy Simpson založená před deseti lety. Minulý měsíc dokonce firma Sequential Brands odkoupila většinový podíl v Jessica Simpson Collection, která prodává oblečení, boty a kabelky. Společnost sice neuvedla, na kolik je odkoupení přišlo, ale zmínila roční tržby značky, které se pohybují kolem 1 miliardy dolarů.

Výhodná reklama

Vlastní podnikání dává známým osobnostem potenciál pro výdělek většího množství peněz během delšího časového rozmezí, což je rozdíl od jednorázové a krátkodobé nabídky. A bezesporu mají právě celebrity větší šanci na úspěch, než průměrný majitel malé firmy, protože přivedou již v počátku základnu svých fanoušků/zákazníků. Mají možnost dostat své výrobky před miliony lidí díky obálkám časopisů, rozhovorům v televizi a svým účtům na sociálních sítích.

Například Kate Hudson byla na obálce březnového čísla magazínu Shape oblečená do vesty za 50 dolarů, sportovní podprsenky za 25 dolarů a legín v hodnotě 65 dolarů – to vše od její vlastní značky Fabletics. Minulý týden herečka a producentka Reese Witherspoon uvedla na trh vlastní značku oblečení, dekorací a papírnictví Draper Jamese a propaguje ji zároveň se svým novým filmem Hot Pursuit. To taková značka Flower vlastněná Drew Barrymore sama ani neinzeruje a veškerou propagaci nechává na samotné Drew.

Mít za spolumajitele známou osobnost tak evidentně šetří firmě peníze, které by jinak utratila za reklamy a které tak může použít na vývoj nových výrobků a k udržení nízkých cen.  

Newsletter