Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

Posezení se sklenkou aneb nejhodnotnější značky alkoholu

Každý člověk si rád užívá. Někdo s dobrou knihou, poslechem hudby či časem stráveným se svou rodinou. Mezi obdobné požitky patří pro mnohé nepochybně i sklenka kvalitního alkoholického nápoje.

Datová společnost Impact se zaměřila na oblast světových značek alkoholu a vybrala třicet z nich, které označila za nejhodnotnější na trhu z hlediska maloobchodních tržeb. Každá z nich je vždy něčím specifická, barvou, tvarem láhve a samozřejmě i svou chutí.

Na prvním místě se umístila skotská whisky Johnie Walker s celoročními prodeji na úrovni 5,3 miliardy dolarů. Na druhém místě je Smirnoff se 3,4 miliardami dolarů. Bronzová medaile pak patří do rukou Hennesy a jejím prodejům na 3,1 miliardách dolarů. První čtveřici pak uzavírá Jack Daniels se 2,7 miliardami dolarů (viz graf).

Studie Impactu poté ukazuje, že vyjma samotné chutě drží lví podíl na zmiňovaných výsledcích především agresivní marketing a perfektně sehraná distribuční síť.

Naprostou dominantou v oblasti kvalitního alkoholu je britská společnost Diaego, která vlastní sedm ze třiceti zmiňovaných značek, včetně čtyř z první desítky, a to Johnie Walker, Smirnoff, Captain Morgan a Crown Royal. Za ní se drží francouzská firma Pernod s pěti brandy z první třicítky a poté Bacardi se dvěma.

Na zdraví!

Newsletter