Překonej sama sebe. Nike cílí na ženy

Nike vnímá ženy jako velmi zásadní skupinu zákazníků a momentálně svou reklamní strategií cílí právě na ně. Společnost věří, že tento krok přinese ovoce a to zejména v podobě dalších 2 miliard dolarů z tržeb do roku 2017. Důkazem budiž investice do největší reklamní kampaně, která se soustředí právě na dámskou část populace. Kampaň #BetterForIt debutovala během nedělního udělování cen MTV Movie Awards minutovým reklamním spotem.

Na rozdíl od jiných kampaní společnosti Nike, které se obvykle zaměřují na ostřílené sportovce, má tato za cíl povzbudit ženy v tom, aby překonaly samy sebe a nebály se začít sportovat, ačkoli to nikdy předtím nedělaly a jsou teprve na začátku. Kromě televizní reklamy vyzývá Nike ženy k tomu, aby se s hashtagem #BetterForIt podělily o své zážitky na sociálních sítích a zahájily „90 denní BetterForIt výzvu“, která kombinuje cvičení s aplikacemi Nike + Training Club a Nike + Running.

Cílit na ženy není pro Nike až takovou novinkou. Jedná se však o doposud největší globální dámskou marketingová kampaň, kterou kdy udělala. Nike očekává, že dámský byznys poroste rychleji než pánský. V tržbách z této divize očekává podle Bloomberg na konci tohoto fiskálního roku 5 miliard dolarů, do roku 2017 pak 7 miliard dolarů. Koncem měsíce se navíc společnost chystá otevřít v Šanghaji druhý čistě dámský obchod.

Nike k nové kampani na svých webových stránkách poznamenává, že její „digitální komunita“ čítá již 70 milionů žen. Další navíc přibývají a jsou čím dál více aktivní. V Severní Americe využívá běžeckou aplikaci Nike+ více žen než mužů. Celosvětově (zejména v Evropě a v Číne) jsou mezi uživateli aplikace taktéž právě ženy, jejichž počet roste rychlejším tempem.

I ostatní společnosti se snaží na „ženský trend“ ve sportu reagovat a začínají cílit více na ženy. Společnost Under Armour, která nedávno překonala Adidas a stala se druhou největší sportovní značkou v USA, také spustila začátkem roku doposud největší globální dámskou marketingové kampaň, pod kterou se podepsaly supermodelka Gisele Bündchen a baletka Misty Copeland. Podle agentury Reuters se rozhodla reagovat i společnost Lululemon a rozšířila výběr stylů, barev či potisků a zlepšila taktéž své zákaznické služby.

Nová kampaň Nike je podobná hodně chválenému stylu reklamy, který v současné době běží ve Velké Británii: „This Girl Can“, kterou má na svědomí vládní organizace Sport England. „This Girl Can“ se od kampaně Nike liší v tom, že oslavuje ženy všech tvarů, velikostí a věku, které se rozhodly sportovat. Kampaň Nike však prezentuje jen ženy, které jsou štíhle a fit.

Akcie Nike od začátku roku vzrostly zhruba o 4 %, za posledních dvanáct měsíců připsaly více než 40 %. Minulý týden titul uzavřel těsně pod 100 dolary za kus.

Newsletter