Pouhé tři pracovní dny a víkend stačily revoluční službě nákupu prověřených aut přes internet Carismo, aby na investiční platformě Fundlift získala v rekordně rychlém úpisu tři miliony korun na růst. Zakladatelé Carisma Jakub Kábrt a Marek Moravec na Fundliftu poptávali dva miliony korun, cíl při rekordním zájmu investorů o polovinu zvýšili.
Kampaň Carismo byla na Fundliftu spuštěna v pátek 19. srpna večer. Do středečního večera celkem 165 investorů provozovateli Carisma, firmě Hollar Ventures, skrze dvouleté konvertibilní certifikáty s úrokem 10% ročně poslalo vytčené tři miliony korun, nejvyšší investicí bylo půl milionu korun. Investice je při splnění konverzních podmínek směnitelná za podíl ve firmě. Carismo získané peníze použije na rozvoj nových služeb, rozvoj online aplikace, akvizici nových zákazníků a marketing.
„Platformu Carismo jsme nastartovali před čtyřmi měsíci. Stálo nás to více než rok příprav, stránky stále zlepšujeme a přidáváme smluvní partnery i služby. Kampaň na Fundlift jsme oproti tomu spustili teprve v pátek a díky velkému zájmu investorů dokonce o polovinu navýšili. Dodatečné peníze využijeme k akceleraci marketingu, akvizici klientů, a dosažení o to rychlejšího růstu. Jsme opravdu rádi za důvěru, kterou nám investoři projevili. Chápeme ji tak, že věří našemu business modelu a týmu. Děkujeme všem a znovu týmu Fundlift za nesmírně profesionální práci. Fundlift dělá pro české startupy neocenitelnou službu,“ říká Marek Moravec, spoluzakladatel Carismo.
„Carismo upisuje tři miliony korun v rekordním čase. Pro mě, stejně jako pro Marka s Jakubem, to je potvrzením, že investoři vnímají tuto službu jako skutečně přínosnou a v konkurenci se zavedenými formami prodeje aut plnohodnotnou alternativu. Jsme rádi, že jsme mohli být při tom a všechny další kvalitní české startupy zveme, aby do svých úvah o zdrojích dalšího financování zahrnuli i investory, kteří jim mohou vyjádřit podporu přes kampaň na Fundliftu. Tato zpětná vazba pro business model je velmi cenná,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.
Prověřené nákupy aut trhly rekord na @fundlift_cz. #Carismo chce další milion –https://t.co/yuT88ZPqOf @roklen24 pic.twitter.com/e38Tqw6cwd
— Roklen24.cz (@roklen24) 23. srpna 2016
Český startup Carismo na českém internetu funguje od dubna letošního roku a vytváří alternativu a tím také výzvu tradičnímu nákupu a prodeje auta přes internet: bez bazarů a s detailní analýzou technického stavu auta. „E-shop“ s prověřenými auty cílí na lidi, kteří jsou zatím zvyklí nakupovat či prodávat ojeté vozy na základě inzerátů či bazarů se všemi známými riziky, typicky zakrýváním závad či rovnou havárií, omlazováním a stočenými kilometry nebo podvodnou inzercí.
Tím, co Carismo do obchodu s ojetými auty přidává, jsou prověrka auta, právní podpora a především důkladná kontrola technického stavu auta. Partnerem Carisma je největší tuzemská síť autoservisů Bestdrive, která zajišťuje odbornou prohlídku karoserie, laku, stavu světel, skel, interiéru, motoru, převodovky, podvozku. Součástí informací o stavu auta je také kontrola původu auta a jeho historie od Cebia.
Od svého startu na sklonku května má Fundlift za sebou pět úspěšně upsaných veřejných emisí Burrito Loco, EnLog, ISOLINE, Pivovaru Zvíkov a nejnověji Carismo, z nichž čtyři byly pro velký zájem investorů přeupsány, a také první úspěšně upsanou neveřejnou nabídku investice do akcelerátoru StartupYard.