Euro umazává proti dolaru část včerejších ztrát a posouvá se nad 1,1640 EURUSD: Měny regionu mírně sílí. Koruna se po včerejším oslabení obchoduje nad 25,60 za euro, je tedy nejslabší od července.

Šéf realme: Chceme být lídrem v 5G

Madhav Sheth, zdroj: realme

Sítě páté generace přinesou zcela nový uživatelský zážitek. Mezi hlavní přednosti patří mnohem vyšší rychlost a nižší latence ve srovnání se současnými možnostmi. Není proto divu, že si od nich značka mobilních telefonů realme hodně slibuje. Tento brand patří k dynamicky rostoucím výrobcům mobilních telefonů a dalších produktů.

Co tuto značku odlišuje od ostatních, je zaměření na mladé spotřebitele ve věku 18-25 let. Její CEO a viceprezident Madhav Sheth také sází na chytlavý design a mnohem větší využití umělé inteligence v budoucnosti. Přečtěte si s ním rozhovor.

Avizovaným cílem Vaší firmy je „etablovat realme jako nejobdivovanější lifestyle značku v Indii a být vůdčí tržní silou na evropských a severoamerických trzích“. Jak toho chcete dosáhnout?

Chceme poskytovat špičkovou technologii a trendy design, a to vše díky cenově dostupným modelům. Zároveň cílíme na spotřebitele ve věku 18–25 let sdílením stejných hodnot jako oni.

Že je to správná strategie, dokazuje fakt, že realme získal více než sedmnáct ocenění, o nichž rozhodují mladí lidé na třech různých kontinentech. To jasně ukazuje, že jsme pro ně volbou číslo jedna. O tom, že naše cíle nejsou nereálné, svědčí rovněž řada nedávných úspěchů. Vyhráli jsme prestižní cenu za design Red Dot. V Česku jsme se dostali mezi čtyři nejlépe prodávající značky chytrých telefonů s nárůstem prodeje o 4000 procent. V roce 2020 byla realme nejrychleji rostoucí značkou v Evropě a prodej se v roce 2019 zvýšil více než desetkrát.

Naše silná nabídka pomohla dobrému růstu na trzích, na kterých spotřebitelé dbají na cenu. Jde o země jako Itálie, Španělsko a východní Evropa.

Ve které části trhu (levné, středně drahé, drahé telefony) se realme nachází?

Naše produkty prodáváme za velmi konkurenceschopné ceny. To ale neznamená, že nemíříme vysoko. Nabízíme absolutně nejmodernější technologii, která v mnoha ohledech patří k tomu nejlepšímu na trhu. Některé technologie v našich smartphonech poskytujeme jako jediní na světě.

Naše technologie jsou na špičkové úrovni, i když tomu cena neodpovídá. Představili jsme například první smartphone s fotoaparátem s rozlišením 108 MP v rámci své cenové třídy nebo nejdostupnější chytrý telefon s podporou 5G sítě.

Jak COVID-19 ovlivnil Vaši produkci?

Navzdory velmi obtížným podmínkám jsme dosáhli našeho cíle stát se mezinárodní značkou a přinést přelomové produkty a služby. Rychle a efektivně jsme reagovali na lokální potřeby trhů a umožnili více mladým lidem získat špičkové technologické zkušenosti.

COVID-19 pro nás nepředstavoval jen překážku, ale také důležitou výzvu. Naše produkty pomáhají lidem pracujícím doma, především díky technologii 5G, která umožňuje streamovat mnohem více dat, než je obvyklé.

Zahrnuli jsme do naší strategie umělou inteligenci věcí (AIoT – Artificial Intelligence of Things, pozn. red.). Díky spojení „Smartphone + AIoT“ jsme vybudovali inteligentní a trendy udávající internet věcí pro mladé lidi na celém světě. To vše za dodržování přísných bezpečnostních pravidel v našich továrnách. Některá z nich zůstávají preventivně v platnosti doteď.

Vyvíjíte umělou inteligenci. K čemu tuto technologii využíváte?

AIoT vstupuje do nové fáze vývoje. Firmy vytvářejí ekologické řetězce, ve kterých můžou uplatňovat ekologické účinky a účinky rozsahu. V systému AIoT aplikujeme tři scénáře – pro jednotlivce, rodinu a cestování. V jejich rámci vytváříme True Wireless produkty, inteligentní hodinky, smart TV a další. Poskytujeme hluboký uživatelský zážitek a v rámci rozvoje ekosystému AIoT vytváříme větší uživatelskou podporu.

Ale není to jen o technologii, i design je důležitý. Loni se k nám připojily špičky světového designu a vytvořily pro nás několik trendových produktů. Díky nim jsme získali pět mezinárodních ocenění.

Jak se vám daří držet prodej ve dvouciferných číslech? V čem spočívá to „kouzlo“?

Naší strategií je vytvářet produkty s vysokým výkonem a trendy designem. Proto sledujeme designové trendy, inovujeme naši produktovou řadu a zlepšujeme konfiguraci a výkon.

Velmi přesně lokalizujeme cílové uživatele na globálním trhu, přizpůsobujeme se místním trhům, zkracujeme čas dodávek, prodeje a distribuce s cílem efektivně a rychle vyhovět místním potřebám trhu. Začali jsme také včas plánovat adaptaci na 5G sítě. Nyní nabízíme telefon Realme 8 5G a další budou brzy následovat. Mimochodem, Realme 7 5G zaznamenal na Alze nejúspěšnější první prodejní den loňského roku.

Jaké jsou hlavní výhody 5G sítí pro uživatele?

Tato technologie může být velmi užitečná pro lidi na home office. Možnosti streamování nebo rychlost dat jsou například ve srovnání s technologií LTE opravdu neporovnatelné. Chtěli bychom proto zpřístupnit technologii 5G více globálním uživatelům.

Spolupracujeme s vládami a operátory na výstavbě a popularizaci 5G sítí na trzích po celém světě. Dokončení celého ekosystému je však nezbytnou podmínkou, aby uživatelé mohli z této technologie těžit. To znamená hlubší spolupráci s mobilními operátory, poskytovateli internetových služeb, platformami elektronického obchodování a podobně. I na těchto věcech pracujeme.

Jaké jsou Vaše cíle v Česku a v regionu střední a východní Evropy? Jakého podílu na trhu chcete dosáhnout? Kdo jsou vaši hlavní zákazníci v tomto regionu?

Letos se chceme v Česku a v celém regionu střední a východní Evropy stát jednou ze tří nejprodávanějších značek a lídrem v oblasti 5G. Kromě inovativních smartphonů připravujeme také inovace v oblasti chytrých hodinek, sluchátek a produktů pro inteligentní domácnost. Naše hlavní cílová skupina je celosvětově stejná – spotřebitelé ve věku 18–25 let.

Plánujete i jiné produkty než mobilní telefony?

Ano. Některé z nich jsem již zmínil ve své předchozí odpovědi, ale to rozhodně není vše. Jen pro lepší představu – v roce 2020 jsme uvedli na trh 27 produktů AIoT. Naše chytré televize byly v Indii vyprodány za deset minut po uvedení na trh. True Wireless sluchátka se stala na indickém trhu jedničkou. To však není vše, plánujeme v těchto kategoriích další produkty.

Jak budou vypadat mobilní telefony za deset let? Tipnete si, kam nás pokrok zavede?

V tak rychle se rozvíjejícím odvětví se velmi obtížně odhaduje. Budeme ve velkém využívat umělou inteligenci a chytré telefony pro ni budou v každé domácnosti důležitými řídicími jednotkami. Předpokládám, že stále populárnější 5G sítě budou prakticky jedinou používanou platformou.

Plánujeme přeměnit se z popularizátora 5G sítí na jejich průkopníka. I když je možné, že ve zkušebním provozu bude taky nějaká další vyspělá technologie. Každopádně i tam chceme být!

realme patří k dynamicky rostoucím značkám. Ačkoli samostatně funguje teprve od roku 2018, v současnosti patří mezi nejprodávanější na světovém trhu. Zaměřuje se především na mladé spotřebitele.

Newsletter