Škoda Auto prodala méně aut. O dieselgate do není

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v říjnu 88.500 aut, meziročně o 2,7 procenta méně. Důvodem mírného poklesu je složitá situace na ruském a východoevropském trhu. Naopak nárůst prodeje automobilka zaznamenala ve střední Evropě, Indii a Číně. Prodeje nové generace modelů Fabia a Superb v Evropě rostly o více než 44, respektive 22 procent.

„Po silném loňském říjnu to byl druhý nejlepší říjnový výsledek značky Škoda,“ uvedl mluvčí Škody Auto Tomáš Kubík. Aféra s obcházením emisních testů některých aut dříve vyrobených v koncernu Volkswagen, pod který Škoda patří, se na prodejních výsledcích v ČR neprojevila. Zatímco aut Škoda se v říjnu prodalo v ČR meziročně téměř o pětinu více, celkově koncern VW zvýšil v říjnu v České republice prodej o třetinu.

„Naše nové modely jsou u zákazníků velice oblíbené. Důkazem toho je i stabilní vývoj zakázek. Situace na ruském a východoevropském trhu však zůstává i nadále napjatá,“ uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

V říjnu dodala Škoda na ruský trh zákazníkům 4600 vozů, což je o 38 procent vozů méně než ve stejném měsíci minulý rok. Ve východní Evropě mimo Rusko prodala automobilka v říjnu 3000 vozů, což znamená pokles o 11 procent. V Číně prodej v říjnu mírně stoupl, a to meziročně o 3,2 procenta na 26.400 vozů. Letos v září přitom prodej v Číně mírně klesl.

Škoda Auto zvedla za tři čtvrtletí provozní zisk o 13 % na 734 mil. eur

Pokles prodeje zaznamenala automobilka i v západní Evropě, kam dodala 34.000 vozů, meziročně téměř o dvě procenta méně. Na německém trhu dosáhly prodeje značky loňské úrovně 12.800 vozů, Škoda tak zůstává v Německu nejsilnější zahraniční značkou. Dvouciferného růstu dosáhla značka Škoda ve Francii, o 17,3 procenta na 2100 vozů, Španělsku, o 12,3 procenta na 1700 vozů, nebo Itálii, o 13,3 procenta na 1400 vozů.

Ve střední Evropě se dodávky vozů Škoda v říjnu zvýšily o 11,9 procenta na 14.800 aut. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 7600 vozů, meziročně o 18,5 procenta více. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka na Slovinsku a Chorvatsku.

Kulhánek: Je to něco víc než splněný sen

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25.900 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Emisní aféra vypukla letos v září, když americká Agentura pro životní prostředí oznámila, že některé dieselové motory koncernu VW jsou schopné obcházet homologační emisní testy. Celkově se problém týká 11 milionů aut včetně 1,2 milionu škodovek. Vozy s problematickými motory se již v Česku ani jinde v Evropě neprodávají.

Dlouhý: Podpořme Škodovku. VW je dobrý investor

Newsletter