Výsledky evropských indexů PMI sice vykázaly pokles, zejména u služeb však byl ve většině případů oproti konsensu mírnější. Euro na data reagovalo posílením k 1,2180 EURUSD. Dolarový index smazal ranní zisky. Obrat, spolu se silnějším eurem, podpořil měny regionu. Koruna se obchoduje kolem 26,10 za euro.

Spotřeba limonád v USA klesla. Problém pro Coca-Colu?

Podle výroční zprávy Beverage Digest klesla v posledním roce ve Spojených státech celková spotřeba limonád o 1,2 procenta. V roce 2014 klesla o 0,9 procenta. Spotřeba Coca-Coly v Americe klesla o jedno procento a Pepsi pak o 3,2 procenta.

Coca Cola ve 4Q15 se ziskem na akci 38 centů nad odhadem 37 centů

Propad ve spotřebě limonád jen podtrhuje „rok propadů“. Je tento americký odklon od renomovaných značek limonád zřejmý a negativní pro společnosti jako PepsiCo a Coca-Cola? Firmy se problém snaží vyřešit a přesvědčují ostatní, že snižování spotřeby limonád není tak velký problém.

Jedním z hlavních způsobů, jakým se společnosti snaží bojovat se skutečnosti, že Američané pijí méně limonád, je důraz na prodeje balení, nikoli na objem limonád. Zatímco objem limonád, které Američané pijí, klesá, obři hráči na trhu zdůrazňují, že počet lahví a plechovek, které spotřebitelé kupují, se zvyšuje. „Spotřebitelé přecházejí k menším balením,“ poznamenal Sandy Douglas, prezident Coca-Coly pro Severní Ameriku. Jedná se tak o snížení objemu, ale jde o zvýšení příjmů.

Jak vidí konec Blattera velcí sponzoři fotbalu?

Ačkoli se společnosti snaží potlačit fakt, že Američané pijí méně limonád, dobrou zprávou pro odvětví je, že Pepsi ani Coca-Cola nehledají jiná řešení. Coca-Cola a Pepsi stále zdůrazňují, že jsou zdravější. Spotřebitelé je tak i vnímají a zákazníci reagují pozitivně. Zatímco objem kolových nápojů klesl, nesycené alternativy v roce 2015 vzrostly. 

Newsletter