Evropské výnosy dále rostou, americké korigují včerejší růst. Dolar navýšil ztráty nad 1,0720 za euro. Koruna se po včerejším oslabení drží nad 25,20 za euro.

Synonymum pro běžnou sdílenou dopravu ve městě? re.volt carsharing!

Chtěl bych, aby re.volt byl synonymem pro běžnou sdílenou dopravu ve městě. Aby se říkalo jel jsem re.voltem. Podobně, jako když se řekne, jel jsem MHD. Mám vnitřní radost, když nejezdím zbytečně velkým a prázdným autem typu SUV, které je dobré tak maximálně pro ego. V rozhovoru to pro server Roklen24 uvedl Pavel Kuchta, CEO společnosti re.volt, která aktuálně poptává prostředky na růst prostřednictvím crowdfundingové platformy Fundlift.

Máte auto? A pokud ano, dovedete si v dnešní době představit, že byste se bez automobilu zcela obešel?

V Praze si dokážu představit život bez auta. Dopravní služby jsou tam pokryty velice dobře. Od MHD, sharingu až po půjčovny dodávek. Já jsem z Ostravy, kde ještě vnímám, že je auto zapotřebí.

Jaký je Váš názor na samořiditelná auta? Zažil jste jízdu na vlastní kůži jako řidič?

Osobně jsem to ještě nezažil. Určitě to ale bude vzrušující zážitek, než to zevšední. Nicméně je to pro mě zatím sci-fi, já věřím v lidský úsudek a správnost rozhodování. V tomto duchu taky budujeme naši službu re.volt. Lidem prostě věříme, jinak bychom to ani nemohli dělat.

Čím jezdíte nejraději do práce?

Svým Volkswagenem up!. Mám vnitřní radost, když nejezdím zbytečně velkým a prázdným autem typu SUV, které je dobré tak maximálně pro ego.

Inspirovali jste se se službou re.volt v zahraničí? Čím se liší služba re.volt od jiných carsharingových služeb u nás i v Evropě? V čem jste revoluční?

Inspirovali jsme se hlavně emocemi. Když jsme začínali s našim mini elektro autíčkem, tak to prostě byla velká zábava řídit. To jsme v počátku chtěli lidem nabídnout – netradiční zážitek z cestování. Nyní jdeme už trochu více praktickou cestou. Stále chceme zprostředkovávat zážitek, ale taky chceme nabídnout více typů dopravních prostředků, které uspokojí aktuální potřebu zákazníka. Zní to jednoduše, ale v rámci Evropy i světa je to revoluční. Podle mě je hloupost se vymezovat pouze na kolo, motorky nebo auta. Uživatel, který využívá sdílených prostředků, využívá všechny služby a my mu je chceme dopřát.

V jaké fázi je podle fázi nyní carsharing v Česku? Co můžeme očekávat v horizontu jednoho roku?

Myslím, že Česko je ještě pozadu, ale Praha už se blíží západu, kde sdílením můžete kompletně nahradit vlastnictví dopravního prostředku. Podle mě se na rok 2020 může těšit hlavně spotřebitel, protože carsharing a sdílená doprava se posune hodně vpřed, hlavně co do počtu dopravních prostředků. I my chystáme další malou revoluci ve sdílení aut, ale o tom se dozvíte více až to bude hotové někdy z kraje roku 2020.

Proč jste pro carsharing zvolili elektroauta místo aut na spalovací pohon?

Hlavně kvůli toho pocitu z jízdy.

Jste rodák z Ostravy. Jaký máte vztah k „zelené energii“?

Ostrava je hodně zasažená průmyslem, což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem studoval chemii a technologii ochrany životního prostředí. Podle mě musíme jako společnost zefektivňovat výrobu energie a zlepšovat emisní stopu. Je to cesta, ne definitivní řešení. Přesně takto vnímám i elektromobilitu. Sama o sobě není nejlepším řešením, ale nelepším aktuálně technologicky dostupným řešením jako krok v cestě vpřed k palivovým článkům apod.

Na jak velké ploše se nachází vaše parkovací zóny? A podle jakých kritérií si vybíráte, kam vaše zóny budou expandovat?

Je to kruh, který zvětšujeme a zmenšujeme dle množství dopravních prostředků, abychom zajistili určitou hustotu dopravní infrastruktury.

Jak funguje váš věrnostní program?

Naprosto geniálně. Když jezdíte, tak se vám automaticky z každé jízdy do peněženky nahraje kredit v hodnotě 10 procent z jízdy, který se vám odečte při další jízdě provedené do 45 dní.

Můžete představit váš program pro firmy?

Každá firma a její zaměstnanci mohou jezdit na firemní účet. Jízdné potom každý měsíc fakturujeme souhrnně. Firmy toho využívají jako benefit pro své zaměstnance a také jako prostředek pro cestování mezi schůzkami ve městě.

Na Fundliftu poptáváte prostředky v objemu tří milionů. K čemu je v re.voltu použijete?

Nyní chceme do portfolia přidat elektrické koloběžky, které pokryjí poptávku po mikromobilitě a dojezdu poslední a první míle. Koloběžky jsou nyní horké téma v Praze, proto je třeba podotknout, že při výběru stroje jsme byli maximálně obezřetní. Aby to fungovalo, musí to dávat smysl všem. Koloběžka splňuje vše co stát vyžaduje. A hlavně disponuje velkými koly, takže z vás kostky nevytřepou duši a není rizikové jezdit po cestě.

Čtěte: Zásady zodpovědného sdílení koloběžek 

Díky vyměnitelné baterii to dává hlavně ekonomický smysl nám jako provozovatelům. To nám taky pomůže se zabývat špatně zaparkovanými koloběžkami, jelikož technici jezdí po městě s nabitýma baterkami a netlačí je čas, aby je museli někam svážet.

Jaká je vaše vize do budoucna? Čeho byste chtěli, řekněme do tří let, dosáhnout?

Aby byl re.volt synonymem pro běžnou sdílenou dopravu ve městě. Aby se říkalo jel jsem revoltem, podobně jako když se řekne jel jsem MHD.

Jak by podle Vás mohl vypadat ideální systém dopravy, konkrétně dojíždění do práce, v českých větších městech?

Všechno dostupné v jedné apce, která vám ukáže, čím a jak jet.

Pokud byste měl tu moc a peníze, co byste udělal hned?

Světový mír a jednotnou sdílenou apku. 

Pavel Kuchta je zakladatelem a zároveň nositelem prvotní myšlenky re.volt carsharingu. Ve Společnosti má na starost celý projekt, jakož i vedení týmu lidí napříč všemi úseky, jako je výroba hardware, vývoj software, zákaznická podpora či provoz. Dále zastupuje Společnost jako jednatel a z této pozice jedná s obchodními partnery a zodpovídá za celkovou strategii. Má za sebou úspěšné projekty v oblastech automobilového průmyslu a obnovitelných zdrojů energie. 

 

 

Newsletter