Uklízet se bude stále. Doufejme, že čím dál více, rychleji, kvalitněji a levněji

Uklízet se bude stále. Doufejme, že čím dal více, rychleji, kvalitněji a levněji. Již dnes se objevují první vlaštovky v podobě robotických mycích strojů pro profesionální úklid velkých ploch. Všichni známe robotické vysavače pro domácí použití. Věřím že se automatizace a robotizace projeví i v našem oboru. Promění se také materiálovém inženýrství. V rozhovoru to pro server Roklen24 uvedl majitel společnosti AllServices Group Petr Pišček. 

AllServices Group je rodinná firma. Jak vznikla?

Začali jsme jako úklidová firma. Manželka si firmu zřídila na mateřské „dovolené“ jako přivýdělek. Poté, co jsem opustil poslední zaměstnanecký poměr, se mně nechtělo pracovat pro korporát a být jako manažer mezi mlýnskými koly. Bez možnosti věci měnit a ovlivňovat. Proto jsem se přidal i já a začali jsme jít za svojí vizí a dělat si věci po svém a být za své činy zodpovědní.

Zaměstnáváte více než polovinu hendikepovaných. Kdo s tímto nápadem přišel a jak jste s jejich prací spokojeni?

S nápadem přišla moje žena. Motivací bylo vyřešit nedostatek pracovních sil. Poté, co jsme si spolupráci se zdravotně znevýhodněnými vyzkoušeli, zjistili jsme, že si navzájem máme co nabídnout. Za nás je to lidský přístup rodinné firmy a na oplátku dostáváme snahu a loajalitu. Samozřejmě, že problémy a jistá specifika jsou. Některé procesy se musí upravit, ale když se chce, tak to jde a musí se hledat cesty.

Dle byznys plánu se zavazujete k ekologickému chování. Můžete krátce popsat, jak to činíte?

Jako většina třídíme odpad, vykupujeme použité krabice a recyklujeme je na výplňový materiál a tím jim dáváme druhý život. Stále více zařazujeme ekologické produkty jako například koše na tříděný odpad, znovupoužitelné sáčky na nákup, bambusové nádobí, toaletní papír do čističek odpadu, ekologické mycí a čistící prostředky a další. Nyní také umožňujeme stáčení vybrané ekologické chemie do vlastních nádob. Snažíme se preferovat české výrobce, aby zboží příliš necestovalo. Ochranné nápoje nyní budeme nově vydávat z postmixu, ne z PET lahví. Připravujeme výměnu všech osvětlovacích těles ve firmě za LED. Do budoucna by se nám na rozvoz po Praze líbil elektromobil.

Na trhu jste více než deset let. Jak moc se za tu dobu změnily požadavky na úklid?

Jednoznačně se lidé posouvají k ekologičtějšímu myšlení a kvalitním produktům. Za sebe bych ještě projevil přání, aby se naučili více používat dezinfekce, protože to je stále „Achillova pata“ – její spotřeba byla do nedávna, dle mého názoru stále mizivá. Dnešní dění to snad do budoucna posune správným směrem, až akutní spotřeba dezinfekcí odezní.

Máte představu, jak se liší přístup Čechů k úklidu ve srovnání s jinými národnostmi? Kdo dbá na úklid nejvíce a naopak, pro které národnosti není zas tak důležitý?

Na tuto otázku si dovolím neodpovědět abych se někoho nedotknul. Při cestách po Evropě si vždy s „profesionální deformitou“ prohlížím toalety (do kuchyní mně nepustí) a jejich vybavení a čistotu. A řeknu vám, že jsou velké rozdíly mezi jednotlivými státy. Myslím, že v této oblasti si my Češi vedeme globálně dobře.

Jak se změnily technologie a prostředky, které se používají na úklid?

Vývoj jde nezadržitelně dopředu. Je však pravdou, že u nás se v oblasti úklidu a čištění u některých zákazníků zasekl v době „středověku“. Stále ještě lze vidět „profesionální“ úklid s omotaným hadrem na koštěti a kýblem, do kterého se čistící prostředek lije „přiměřeně“.

Kde nakupujete zboží?

Zboží nakupujeme většinou u výrobce, samozřejmě v Česku ale také například v Číně, Polsku, Španělsku, Turecku, Německu a náš záběr se stále rozšiřuje. 

Jaké zboží nakupujete v Česku a jaké v zahraničí?

Je to různé… musí to dávat smyl obchodně a pak je jedno o jaký se sortiment se jedná.

Jste také distributory značek?

Ano například Unger, Sucitesa, Mediclean, Cleamen, Krystal a další.

Kolik produktů máte v nabídce?

Nyní zhruba kolem 4000 produktů.

Kdo u vás může nakupovat?

Všichni, jak B2B, tak B2C ale primární zaměření máme samozřejmě na B2B. Jsme kompletní poskytovatel řešení úklidu a čištění.

Máte věrnostní klub. Můžete popsat, jak funguje?

Zákazník si může vybrat již při prvním nákupu dárek, který je odstupňován dle výše jeho objednávky. Nebo si může, když je registrován body sbírat a vybrat si hodnotný dárek později. Body také dáváme za registraci či účast v soutěži.   

Můžete uvést významné klienty AllServices Group?

Dodáváme širokému portfoliu zákazníků, jak v oblasti úklidu, gastronomie, firem a institucí. Omlouvám se, přesné názvy nebudu uvádět.

Můžete naznačit, jak se vyvíjejí tržby a zisk firmy?

Poslední roky rosteme přes 30 procent. Na tento rok je plán s minimálním nárůstem 35 procent a věřím, že je překonáme.

Proč jste si vybrali jako možnost získání financí investiční platformu Fundlift?

Platformu sleduji dlouhodobě. Co vím, tak byla mezi prvními na trhu. Líbí se mi komplexnost přístupu, jak pro investory, tak firmy. Musím pochválit, že celý proces od A do Z je velmi rychlý a zástupci platformy se vším rádi pomohou. Je vidět, že své práci rozumí.

Na získané peníze od investorů využijete?

Prostředky budou primárně využity na zvýšení strategických skladových zásob a tím získání lepších vstupních cen.

Jak bude podle Vás vypadat „úklidový byznys“ za deset let v roce 2030?

Uklízet se bude stále. Doufejme, že čím dal více, rychleji, kvalitněji a levněji. Již dnes se objevují první vlaštovky v podobě robotických mycích strojů pro profesionální úklid velkých ploch. Všichni také známe robotické vysavače pro domácí použití. Na trhu jsou k mání systémy zásobníku a dávkovačů, které jsou propojeny bezdrátově a jsou schopny reportovat svůj stav. Věřím že se automatizace a robotizace projeví i v našem oboru. Další oblastí, která se promění, vidím v materiálovém inženýrství, kdy se již dnes začínají objevovat povrchy, co se samy čistí. Nebo oblečení, které se nemusí prát. Tento pokrok bude pokračovat i v oblasti nano materiálu pro úklid a čištění. 

Petr Pišček je jednatelem a majitelem společnosti AllServices Group a spolu se svou ženou Lucií vede řízení Společnosti. Má na starost právo, prodej, IT, marketing, strategii a mnoho dalších oblastí. Disponuje více jak 18letými zkušenostmi v oblasti managementu obchodních a IT firem.

Newsletter