Ukradené lyže vedly k myšlence chytrého zámku

Marek Vala, CEO a zakladatel Pealock, zdroj: Pealock

Opřená kola, koloběžky a další sportovní vybavení nabízejí lákavý cíl pro lidi s nečestnými úmysly. Marek Vala sám něco takového zažil, když mu před lety zloději ukradli lyže. To ho přivedlo na myšlenku inteligentního zámku jako ochrany před nenechavými rukami chmatáků. Jeho zařízení, zámek Pealock, komunikuje s vlastníkem vybavení pomocí Bluetooth nebo přes datové připojení. Při pokusu o krádež začne Pealock pískat a aplikace v mobilu upozorní majitele.

One pager Pealock, zdroj: Pealock

Pět let od prvních skic uvedl jeho startup druhou generaci zámku, která nově nabízí i pojištění. Majitelé sportovních vybavení si ho můžou jednoduše sjednat v aplikaci. Originální myšlenka dokonce přivedla Pealock do letošního finále soutěže Nápad roku. Jak tato ochrana funguje? Přečtěte si rozhovor s Markem Valou.

Kolik zákazníků si už v Česku Pealock pořídilo? Na jak velké množství cílíte?

Pealock dnes používá přibližně 4 500 uživatelů ve dvaceti zemích světa. Největší zdroj příjmu stále tvoří Česká republika, a to přibližně 70 procent. Německo se podílí pětinou a zbytek připadá na další země Evropské unie. Podíl prodejů v zahraničí chceme i nadále navyšovat. Tento rok bychom měli vyrůst přibližně o 100 procent, obratově kolem 10-11 milionů korun.

Sportovci se snadno ocitnou v oblasti se špatným nebo žádným mobilním signálem. Dokáže Pealock i přesto poskytnout ochranu před krádeží?

Pealock běží na 2G síti, která má skvělé pokrytí GSM signálu. Pokud by přesto uživatel signál neměl, zámek dokáže komunikovat s majitelem i prostřednictvím Bluetooth 5, který má již poměrně dobrý dosah signálu. Zámek v sobě integruje pohybový senzor, integrovaný alarm a GPS modul.

Které sportovní potřeby si vaši zákazníci nejčastěji chrání?

Přibližně 80 procent uživatelů používá zámek na kolo. Je to dáno zejména hodnotou vybavení, které si Pealockem chrání. Multifunkčnost zámku umožňuje jeho použití pro koloběžky a kočárky a v zimě i pro lyže.

Plánujete třetí generaci zámku?

Vývojem první generace jsme strávili přibližně tři roky. Letos v dubnu jsme představili druhou, jejíž vývoj byl dost finančně náročný. Teď se chceme zaměřit hlavně na expanzi a a trochu se finančně nadechnout.

Na novou generaci jsme navázali pojištěním v naší aplikaci. I zde se jednalo o legislativně a finančně náročný proces. Další verzi zámku neplánujeme, rádi bychom na příští sezónu udělali ještě variantu s delším páskem.

Uvádíte, že vaše pojištění je „cenově 2-2,5x levnější než ostatní pojistky na trhu“. Jak jste toho dosáhli?

Pojišťovny a její matematici pracují s riziky, která jsou pro ně při používání Pealocku diametrálně nižší.

Je možné sjednat pojištění i u starých sportovních vybavení, kde už pořizovací cena není známa?

U hlášení pojistné události je potřeba vždy doložit doklad o koupi. Pokud majitel vybavení nemá k dispozici daňový doklad, posloužit může také kupní smlouva.

Dostali jste se do finále soutěže Nápad roku. Čím jste podle vás přesvědčili porotu?

Náš projekt je celosvětově unikátní kombinací hardware a insurtech. Nezaměřujeme se jen na prodej zámku, ale přidáváme k němu i zajímavou službu – pojištění na pár kliknutí.

V západních zemích si uživatelé běžně chrání svoje vybavení kombinací různých zabezpečení. A to přesně Pealock poskytuje.

Pealock kombinuje zabezpečení sportovního vybavení s možností jeho pojištění v aplikaci. Pojištění poskytuje Česká podnikatelská pojišťovna. Pealock obsadil v soutěži Nápad roku osmé místo.

Newsletter