FinTech Daily: Proměny poboček a management kapesného

Banka vylepšuje design poboček. „Je tady budoucnost pro místní pobočky,“ říkají zákazníci – ale to neznamená, že je navštěvují. Dva dětští zakladatelé udělali dojem svojí Beanstocks, Parent To-Child Payment aplikací. To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.

Banka vylepšuje design poboček pro své zákazníky

Banka v Montreálu sedm let modernizovala své služby tradičního odvětví do nové éry digitálního bankovnictví. Výsledkem jsou menší pobočky a přetvoření pobočky hlavní, která se snaží inovativně využívat technologie.

Bankovní sektor prochází stejnými problémy jako tradiční obchodníci. Bitva mezi nimi o podíl na zákazníkově mysli a peněžence, zvlášť když se mnoho zákazníků přiklání k pohodlí online a mobilně prováděných transakcí je nutí k inovacím.

Jednou z nich je i design poboček. Některá prostředí v lidech podněcují touhu zůstat po několik hodin, jiné naopak rychlé reakce, nebo kreativitu. Pro designéry je poté otázkou, jaké chování chtějí u zákazníků vyvolat, nebo jak ho chtějí změnit.

Montreálská banka se snaží zákazníkům nabízet prostředí, kde se lidé cítí komfortně. K nastavení služeb využili speciální dotazníky zákaznické spokojenosti a snažili se zjistit, jak se lidé cítí v kterých situacích a zaměřit se na dlouhodobý vztah s klientem.

„Je tady budoucnost pro místní pobočky.“ Říkají zákazníci, ale to neznamená, že je navštěvují

Méně než polovina britských zákazníků bank říká, že jsou spokojeni po návštěvě lokálních poboček bank. Jen 48% z dotázaných bylo spokojeno s poskytovatelem svého účtu.

29 % cítilo, že jim návštěva banky pomohla a 13 % zákazníků věří, že jsou svoji bankou oceněni. Ale ne všichni zákazníci jsou spokojeni. 10 % z nich říká, že jsou frustrováni, 6 % stresovaných, 5 % znechucených a 2 % naštvaných. Nejvíce by lidé chtěli kratší fronty (48 %), 29 % zákazníků by chtělo více kvalifikovaných zaměstnanců a 27 % touží po více personalizovaných službách.  

Jen 1 % zákazníků navštěvuje lokální pobočku alespoň dvakrát týdně. 15 % pobočku navštěvují pouze jednou za měsíc. 24 % každé dva až tři měsíce, 35 % přibližně jednou za půl roku a 7 % nikdy nebylo v jejich bance.

Dva dětští zakladatelé udělali dojem svojí Beanstocks, Parent To-Child Payment aplikací

Dva mladí spoluzakladatelé ve věku 9 a 10 let představili aplikaci umožňující rodičům sladit příspěvky a kapesné svým dětem, které posílají na jejich opravdový bankovní účet.

Mladí uživatelé mohou využít aplikaci ke sledování svých příjmů a výdajů a ke sledování za co a kolik svých peněz utrácejí.

Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.

Archiv:

FinTech Daily 18. 9. 2015: Bitcoin je oficiální komoditou

FinTech Daily 17. 9. 2015: Banky se chystají na bitcoin

FinTech Daily 16. 9. 2015: Digitální ekosystém – budoucnost bank?

FinTech Daily 15. 9. 2015: Startup Stripe chce vylepšit mobilní nákupy​

FinTech Daily 14. 9. 2015: O jednom z nejnadějnějších odvětví roku 2015

FinTech Daily 11. 9. 2015: Android Pay a iPhone jako nová příležitost​

FinTech Daily 10. 9. 2015: iPhone na splátky, o Apple Pay ani slovo

FinTech Daily 9. 9. 2015:  Proč banky, jak je známe dnes, jednou vymizí?​

FinTech Daily 8. 9. 2015: Spustí rozvoj bankovnictví v Číně revoluci?​

FinTech Daily 7. 9. 2015: 4 trendy FinTech startupů

Newsletter