Banka vylepšuje design poboček. „Je tady budoucnost pro místní pobočky,“ říkají zákazníci – ale to neznamená, že je navštěvují. Dva dětští zakladatelé udělali dojem svojí Beanstocks, Parent To-Child Payment aplikací. To je výběr z dnešní dávky aktualit ze světa FinTech.
Banka v Montreálu sedm let modernizovala své služby tradičního odvětví do nové éry digitálního bankovnictví. Výsledkem jsou menší pobočky a přetvoření pobočky hlavní, která se snaží inovativně využívat technologie.
Bankovní sektor prochází stejnými problémy jako tradiční obchodníci. Bitva mezi nimi o podíl na zákazníkově mysli a peněžence, zvlášť když se mnoho zákazníků přiklání k pohodlí online a mobilně prováděných transakcí je nutí k inovacím.
Jednou z nich je i design poboček. Některá prostředí v lidech podněcují touhu zůstat po několik hodin, jiné naopak rychlé reakce, nebo kreativitu. Pro designéry je poté otázkou, jaké chování chtějí u zákazníků vyvolat, nebo jak ho chtějí změnit.
Montreálská banka se snaží zákazníkům nabízet prostředí, kde se lidé cítí komfortně. K nastavení služeb využili speciální dotazníky zákaznické spokojenosti a snažili se zjistit, jak se lidé cítí v kterých situacích a zaměřit se na dlouhodobý vztah s klientem.
„Je tady budoucnost pro místní pobočky.“ Říkají zákazníci, ale to neznamená, že je navštěvují
Méně než polovina britských zákazníků bank říká, že jsou spokojeni po návštěvě lokálních poboček bank. Jen 48% z dotázaných bylo spokojeno s poskytovatelem svého účtu.
29 % cítilo, že jim návštěva banky pomohla a 13 % zákazníků věří, že jsou svoji bankou oceněni. Ale ne všichni zákazníci jsou spokojeni. 10 % z nich říká, že jsou frustrováni, 6 % stresovaných, 5 % znechucených a 2 % naštvaných. Nejvíce by lidé chtěli kratší fronty (48 %), 29 % zákazníků by chtělo více kvalifikovaných zaměstnanců a 27 % touží po více personalizovaných službách.
Jen 1 % zákazníků navštěvuje lokální pobočku alespoň dvakrát týdně. 15 % pobočku navštěvují pouze jednou za měsíc. 24 % každé dva až tři měsíce, 35 % přibližně jednou za půl roku a 7 % nikdy nebylo v jejich bance.
Dva dětští zakladatelé udělali dojem svojí Beanstocks, Parent To-Child Payment aplikací
Dva mladí spoluzakladatelé ve věku 9 a 10 let představili aplikaci umožňující rodičům sladit příspěvky a kapesné svým dětem, které posílají na jejich opravdový bankovní účet.
Mladí uživatelé mohou využít aplikaci ke sledování svých příjmů a výdajů a ke sledování za co a kolik svých peněz utrácejí.
Pojem „fintech“ je v podstatě zkrácení a spojení slov „finance“ a „technologie“. Jedná se o fúzi správy financí s technologickým sektorem, který zahrnuje internet, mobilní a sociální technologie, cloud computing a mnoho dalších. Tedy de facto všechno, co inovuje současný finanční systém.
Archiv:
FinTech Daily 18. 9. 2015: Bitcoin je oficiální komoditou
FinTech Daily 17. 9. 2015: Banky se chystají na bitcoin
FinTech Daily 16. 9. 2015: Digitální ekosystém – budoucnost bank?
FinTech Daily 15. 9. 2015: Startup Stripe chce vylepšit mobilní nákupy
FinTech Daily 14. 9. 2015: O jednom z nejnadějnějších odvětví roku 2015
FinTech Daily 11. 9. 2015: Android Pay a iPhone jako nová příležitost
FinTech Daily 10. 9. 2015: iPhone na splátky, o Apple Pay ani slovo
FinTech Daily 9. 9. 2015: Proč banky, jak je známe dnes, jednou vymizí?
FinTech Daily 8. 9. 2015: Spustí rozvoj bankovnictví v Číně revoluci?