Euro 2016: Pivo, sport, cestování a PENÍZE

Je to tu! Dneškem začíná fotbalový svátek v podobě Mistrovství Evropy, které se letos odehraje ve Francii. Bookmakeři žhaví kurzy, sázkaři drtí peněženky, manželky nakupují svým láskám pivo k televizi. Tak proč mezi tím vším humbukem nevydělat nějaké peníze? A právě na to se zaměřil server CNBC, který na základě kvantitativní analýzy vytvořil seznam akcií, jejichž výkon během minulých ročníků pozitivně, ale i negativně překvapil. Co tedy nakoupit a čemu se vyvarovat?

Pokud by Váš fotbalový dream tým byl akciové portfolio, zcela jistě by mezi žhavými favority byly především sázkařské agentury, firmy prodávající sportovní oblečení, cestovní společnosti a pivovary. Dle, s nadsázkou řečeno, selského rozumu jde o jasné vítěze. Omyl, vše je jinak.

Podle analýzy CNBC se během šampionátů od roku 1980 nejvíce dařilo zdravotnickému sektoru. Pokud byste na začátku EURA koupili akcie indexu EURO STOXX Healthcare a na jeho konci je prodali, dosáhli byste za posledních sedm šampionátů zhodnocení více jak 2,3 %. Hvězdným kanonýrem by v tomto případě byla například britská společnost Smith & Nephew, dále pak její kolegyně GSK či biofarmaceutická firma Shire.

Přesným opakem, tedy oblastí s nejhorším výkonem, byly technologie. Za tu samou dobu ztratil sektor v průměru více jak 2,9 %. V plusových číslech se pohyboval pouze v 45 % dnech z celého mistrovství.

Někteří analytici již s předstihem vybrali své tipy. Šlo například o francouzskou banku Societe Generale, která vsadila na sázkařskou firmu PaddyPower Betfair a na leteckou dopravní společnost EasyJet. Nicméně, oba tyto tituly během posledních tří šampionátů odepsaly v průměru zhruba 3 %. Mezi dalšími žhavými koňmi, byť je banka představila jako náhradníky, byla i společnost Punch Taverns provozující ve Velké Británii síť hospod. Ani zde byste však nepochodili. Její výkon za tu dobu dosáhl v průměru něco málo přes -20 %. O něco lépe na tom byla její kolegyně JD Wetherspoon, která ovšem i tak skončila v mínusu kolem jednoho procenta.

Góóól aneb jak vydělat na EURO 2016

Dalším favoritem, u kterého by se během mistrovství čekal nadprůměrný výkon, je prodejce sportovního oblečení Sports Direct. Bohužel, ani zde byste pravděpodobně moc nevydělali. Průměrná ztráta v tomto případě dosáhla téměř -5 %. Ostře sledovaným titulem bude i oficiální sponzor celé akcie společnost Adidas. Podle Colina Cieszynkého, hlavního stratéga společnosti CMC Markets, má však akcie během celé akce tendenci klesat, obdobně jako tomu je před i po šampionátu.

Společnosti Investec Wealth & Investment míní, že červen by měl být dobrým měsíce především pro restaurace a hospody, stejně tak by se mohlo dařit i britským cestovním a volnočasovým firmám. Tento tip je však dvousečný. Sázka na akcie společností z Velké Británie je momentálně poměrně dost riziková, jelikož se blíží referendum o setrvání země v Evropské unii. Pokud by tzv. brexit byl odsouhlasen, žádné mistrovství by britské akcie už asi nezachránilo.

Ale zpět k fotbalu. Pokud Vás nelákají akcie, štěstí můžete zkusit na sázkách. Váháte na koho vsadit? Nemusíte, v tomto směru Vám totiž poradí studie banky Goldman Sachs.

Sportu zdar a fotbalu zvlášť!

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Fin a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Newsletter