Třetina žen ve věku 25 až 45 let, které kupují vozy i pro bezpečný převoz dětí, si pořizuje auto s automatickou převodovkou. Nadpoloviční většina aut má i tempomat nebo Bluetooth připojení
Maminky, které tuto neděli slaví svůj svátek, tvoří 41 % z celkového počtu českých zákaznic AAA AUTO a Mototechna. Jde o ženy ve věku 25 až 45 let, které si pořizují z 60 % větší vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji s benzinovými motory. Důležitým atributem při výběru jsou nejen bezpečnostní prvky, ale také ty komfortní, díky čemuž se maminky lépe soustředí na bezpečnou jízdu se svými ratolestmi.
„Ženy jsou obecně velmi rozvážné při výběru automobilu. Jejich preference se mění s jejich životními potřebami. Obzvláště jako mámy potřebujeme při řešení naší mobility s dětmi úplně něco jiného než jako svobodné. Prostorný vůz je pro většinu z nás nezbytností, ale ještě důležitější jsou bezpečnostní, a hlavně komfortní prvky, bez kterých si mnoho našich zákaznic už ani nedokáže svoji jízdu představit. Přeci jen nás děti samy o sobě často při řízení rozptylují, tak chceme minimalizovat rušivé elementy během jízdy,“ upozorňuje Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna, a také maminka desetileté dcery.
Ze zákaznic českých provozoven AAA AUTO a Mototechna tvoří maminky, tedy nejčastěji ženy ve věku 25 až 45 let, 41 %. Tyto dámy si z 33,4 % pořizují hatchbacky, z 27,3 % kombíky, z 22,4 % SUV a z 8,7 % MPV. „Meziročně pozorujeme největší nárůst zájmu o SUV, u kterých prodeje maminkám letos povyrostly již o tři a půl procenta oproti loňsku. Před pěti lety přitom podíl těchto aut netvořil ani dvanáct procent,“ doplnila Karolína Topolová. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (11,4 %), Škoda Fabia (8,3 %) a Hyundai i30 (4 %).
Automatickou převodovku si pořizuje 28 % maminek, přitom před pěti lety to bylo jen 15,5 % z nich. Nárůst obliby v komfortních prvcích je vidět i v dalších kategoriích. Parkovacího asistenta si spolu s autem pořizuje 40 % z nich, 64 % má tempomat a Bluetooth připojení pro bezpečné telefonování za volantem a necelých 14 % náhon na všechna čtyři kola.
54,2 % maminek si kupuje auto s benzinovým motorem a 41,7 % s naftovým. Přestože alternativní paliva tvoří v této skupině zákazníků jen lehce přes čtyři procenta prodejů, poptávka roste i tady. „Hybridy si za první čtyři měsíce pořídilo již téměř padesát dam ve věku 25 až 45 let, to je polovina toho, co loni za celý rok. Nejoblíbenějším modelem je Toyota C-HR,“ upřesnila Topolová. Hybridy si ženy si pořizují nejčastěji v šedé (23,4 %), bílé (21,9 %) a černé (15,8 %) barvě.
Skupina AURES Holdings je letos na trhu již 32 let. Provozuje síť více než 60 poboček, servisních center a zastoupení v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Za dobu své existence na výkupu a prodeji obsloužila již přes 3,1 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně bezmála 100 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost AURES Holdings je signatářem Declaration of Support for Women’s Economic Empowerment a pravidelně se umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. AURES Holdings řídí společní generální ředitelé Karolína Topolová a Petr Vaněček. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a o rok později v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. V roce 2022 byla časopisem Forbes vybrána do žebříčku TOP CEO a pravidelně se objevuje v jeho žebříčku nejvlivnějších žen. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.