Nábor talentů skrze bootcamp se Appliftingu osvědčil. Nyní má za sebou další ročník

Najít během čtrnáctidenního bootcampu co nejvíce technologických talentů – to si znovu po dvouleté pauze dala za cíl česká vývojářská společnost Applifting. V rámci bootcampu zkušení applifteři předali své know-how aspirujícím vývojářům a také jim ukázali, jak vypadá práce v softwarové společnosti. Účastníci si tak mohli po dobu dvou týdnů na vlastní kůži vyzkoušet plnohodnotnou práci vývojářů.

„Bootcamp je pro nás skvělou příležitostí, jak nové generaci vývojářů ukázat, co obnáší práce v softwarové firmě. Přitom však hledáme nové kolegy, které tímto přístupem můžeme skutečně osobně poznávat,“ komentuje Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

Filip Kirschner

Historicky druhý bootcamp Appliftingu se zaměřil na hledání nových talentů v oblasti cloudového vývoje. Z přihlášených uchazečů bylo vybráno 12 účastníků, kteří se poté zúčastnili intenzivního kurzu. Applifting tímto způsobem reaguje na aktuální nedostatek mediorních a seniorních IT pracovníků na českém pracovním trhu. Cílem je nalézt nadějné mladé talenty na začátku jejich kariéry a vychovat z nich budoucí seniory.

„V pořádání bootcampů vidím velkou přidanou hodnotu pro obě strany. Jednak díky nim můžeme objevit nové talenty, které v IT začínají a teprve čekají na svoji šanci, ale také benefit osobního rozvoje našich lidí. Ti z pozice mentorů mají skvělou příležitost předat svoje zkušenosti někomu dalšímu a pomoci tak s nastartováním kariéry. Vzhledem k aktuální situaci na trhu nám tento model také dává nové možnosti být flexibilnější v celém procesu hledání nových kolegů,“ uvádí Dominik Snopek, lídr cloudového vývoje Appliftingu.

Dva týdny teorie a praxe

Během dvoutýdenního programu uchazeči za pomoci zkušených applifterů rozšířili své teoretické znalosti a vyzkoušeli si řadu praktických cvičení. Závěr bootcampu patřil vývoji a prezentaci jejich vlastních projektů.

První týden se účastníci v teoretické části zaměřili na teorii webu, úvod do cloudu, kontejnerizaci, orchestraci, teraformaci a další. K čemu slouží, proč a jak se dané věci používají nebo jaké jsou jejich alternativy. Druhý týden účastníci zužitkovali nově nabyté znalosti v praxi – prací na svých závěrečných projektech.

„Také letos jsme se v bootcampu setkali s řadou skvělých lidí na začátku jejich kariérní cesty ve vývoji. Potvrdili jsme si, že tento formát náboru je jednak lidsky zajímavý, ale také mnohem hodnotnější než pasivní vypsání inzerátu na internet. Rádi Applifting při různých příležitostech otevíráme české vývojářské komunitě, kterou tím chceme upevňovat. V pořádání bootcampů proto chceme dále pokračovat,“ uzavírá Kirschner.

Pořádání svého historicky prvního bootcampu si Applifting vyzkoušel před dvěma lety. Byl přitom zaměřený na hledání a rozvoj talentů v oblasti DevOps, Java a Kotlin. Mladým fintechovo-startupovým projektům pak společnost pomáhá se začátky v rámci svého inkubačního programu Fintech Booster, jehož druhý ročník odstartuje letos v září.

Applifting je česká vývojářská společnost, která vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.

Newsletter