Americké výnosy včera klesly, dnes pohyb korigují. Dolar zpevnil pod 1,1380 za euro. Koruna se obchoduje pod 24,95 za euro. Proti dolaru ve ztrátě nad 21,90.

Poslední šance přihlásit se na kurz Komunity importérů: Čína strategicky

Poslední předprázdninový běh kurzu Komunity importérů: Čína strategicky se uskuteční v úterý 11. června. Za čtyři měsíce od svého vzniku jím prošlo již přes dvacet firem, kterým pomohl s jejich výrobou či importem z Číny. Každý absolvent se zároveň automaticky stává členem Komunity importérů, nezávislé platformy, která má za cíl sdružovat lidi obchodující s Čínou, sdílení novinek, trendů a know-how ohledně importu, výroby a logistiky.

Strukturovaný kurz, který trvá zhruba šest hodin vedou obchodníci Jiří Opletal a Jan Radil. Oba mají dalekosáhlé zkušenosti v jednání s čínskými firmami i obchodníky. Jiří Opletal se věnuje importu z Číny od roku 2012, zajišťuje partnerům sourcing a  výrobu na zakázku ve zdejších továrnách a vede úspěšný obchod s čínskými telefony Xiaomi (Xiaomimobile.cz), Jan Radil se čtvrtým rokem zabývá dovozem čínských značek Doca (powerbanky) Cowin (sluchátka) a dalších, které distribuuje do největších českých řetězců jako Alza, CZC, Mall a dalších významných resellerů prostřednictvím jeho distribuční společnosti Ilico.io.

Martin Fišer:
“Tohle byl objektivně nejlepší kurz, jaký jsem kdy absolvoval. Nechápu, že jsou ochotni se podělit o tolik informací za blbých 5000.”
Jiří Lejsek:
“Jsem moc rád, že jsem kurz absolvoval. Byl velmi dobře připravený, strukturovaný, lektoři se v přednesu střídali (to dodá dynamiku) a mnohokrát během výkladu došlo na dotazy z praxe. Lektoři své znalosti opírají o reálné prožitky a zkušenosti a to je velmi cenné. Kurz mi otevřel bránu do pro mě nové oblasti podnikání a myslím, že mi dodal odvahu k tomu, abych se ať už sám nebo s podporou někoho zkušeného pokusil najít v Číně výrobce specifických komponent pro moje podnikání.”

V rámci kurzu si účastníci krok po kroku projdou proces navázání vztahů s dodavatelem, úskalí jednání s čínskou stranou, legislativní povinnosti na straně dovozce i výrobce, proces výběru samotného výrobce i konkrétními radami, jak rozpoznat spolehlivého výrobce od nespolehlivého. Opletal i Radil účastníkům předají i zkušenosti a rozdíly ohledně obchodní strategie vytváření vlastní značky, nebo zastupování již existující.

Jiří Opletal k projektu říká: “Uvědomili jsme si, že čínský import je něco, co je mezi jednotlivými dovozci naprosté tabu. Každý  kdo má nějaké know how si ho pečlivě chrání a nikomu své zkušenosti nepředává. Snaha o vytvoření komunity lidí, kteří se importem z Číny zabývají, je z naší strany strategický krok do budoucna. Můžeme se tak stát v očích Číňanů významnějšími partnery.”

“Všechny chyby i zkušenosti, kterými jsme si prošli my, můžeme předat někomu dalšímu a systematicky tak zájemce připravit na to, co je v Číně čeká. Dovážet z Číny neznamená nakoupit něco ve velkém čínském e-shopu a pak to v České republice prodávat. Čína má především obrovský výrobní potenciál a pokud víte jak, dovedete zařídit výrobu opravdu kvalitních věcí, které obstojí s přehledem i v Evropě.” dodává k sérii přednášek Jan Radil.

O projektu:
Projekt přednášek, který má uvádět české podnikatele do prostředí importu čínského zboží založili Jiří Opletal a Jan Radil. Oba provozují úspěšné e-shopy prodávající čínské značky a mají rozsáhlé zkušenosti v jednání s čínskými výrobci a obchodníky. Svým projektem chtějí odstartovat sdružování lidí se stejným podnikatelským záměrem do fungující komunity.  

Newsletter