Mews, přední poskytovatel cloudových řešení pro hotely, dosáhl důležitého milníku v rozšiřování umělé inteligence při každodenním provozu hotelů. Funkce AI Smart Tips poskytuje hotelovému personálu rychlý přístup ke shrnutí klíčových údajů a preferencí hosta. Tyto informace jsou dostupné při každém kontaktu s hostem po dobu jeho pobytu a umožňují tak efektivnější komunikaci. AI Smart Tips od Mews jsou nyní zobrazovány více než pětmilionkrát týdně hotelovým personálem po celém světě, kterým funkce pomáhá přizpůsobit služby jednotlivým hostům.
„Funkce AI Smart Tips v systému Mews změnila způsob, jakým přistupujeme k hostům, kteří se k nám vracejí. Díky ní můžeme každé přivítání více přizpůsobit konkrétnímu člověku. Zároveň nám usnadnila organizaci práce a pomáhá nám lépe zvládat každodenní provoz,“ uvádí Robin Schluter, majitel hotelu Auberge St Pol v Belgii.
Dříve bylo nutné procházet různé poznámky a záložky v systémech CRM (customer relationship management). AI Smart Tips nyní automaticky shromažďují a shrnují informace jako detaily rezervací, poznámky z úklidu nebo data z minulých pobytů. Hotelové týmy tak mají rychle k dispozici přehledné informace o každém hostovi. Zaměstnanci jsou zároveň vedeni k tomu, aby si zaznamenávali detaily, které mohou být v budoucnu užitečné. To vede k rychlejšímu přístupu k informacím, lepší návaznosti a konzistentnímu servisu.
„Jsme malý rodinný hotel se 49 pokoji, takže je pro nás důležité, aby měl každý člen týmu rychlý přístup k informacím o hostech. Zážitek hosta je pro nás klíčový a právě díky němu se k nám lidé vracejí. Díky Smart Tips má náš personál všechny důležité údaje přehledně na jednom místě. Když si například uklízeči všimli, že měl host v pokoji banány, systém si to zaznamenal a my jsme mu je mohli připravit i následující den. Právě takové drobnosti mohou hosta příjemně potěšit,“ říká Trisha Reinkemeyer, zástupkyně vedoucí hotelu Boardwalk Boutique Hotel Aruba.
Tým hotelu Boardwalk si prochází každý Smart Tip a propojuje tyto informace s Guest Lifetime Value daty, aby mohl lépe přizpůsobit poskytované služby stálým hostům. Někteří z nich se vracejí už více než 30 let. Funkce Smart Tips je také vedla k otestování nástroje pro sběr zpětné vazby po pobytu, jehož výstupy se automaticky ukládají k profilu hosta. Systém Mews pak tyto informace zohlední ve chvíli, kdy jsou relevantní.
Navrženo podle toho, jak týmy skutečně pracují
Funkce AI Smart Tips je dostupná přímo v profilu hosta a v kalendáři rezervací, tedy v místech, která zaměstnanci nejčastěji používají v systému PMS. Díky tomu ji mohou přirozeně využívat v rámci běžné agendy. Tímto řešením se šetří čas, který by personál jinak věnoval přepínání mezi systémy nebo hledání informací o hostech.
Centralizací údajů pomocí umělé inteligence umožňují Smart Tips všem členům týmu, od recepčních po úklidový personál, rychle získat přehled o hostovi a přizpůsobit mu služby.
Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 12 500 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub či Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností HotelTechReport, získal také tituly Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost Mews má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii. V roce 2025 získal Mews dalších 75 milionů dolarů od investiční firmy Tiger Global. Firma zároveň rozšířila své působení v Asii, Pacifiku a Británii díky akvizici novozélandské Clarity Hospitality. V HotelTechAwards si navíc potřetí odnesla titul nejlepšího PMS na světě.