AI, která pozná divácký hit. Kinobox spouští automatický rating filmů a seriálů ještě před jejich uvedením

Zjistit, jaký film bude u diváků hit, a využít při tom umělou inteligenci. To nově jako jeden z prvních na světě zvládne filmový portál Kinobox, který ke svému 30. výročí spustil redesignovanou verzi webu plnou technologických vychytávek. Nová funkce ukáže uživatelům pravděpodobné hodnocení filmů až s několikaměsíčním předstihem. Návštěva filmové premiéry tak již nebude sázka do loterie, ale diváci mohou díky Kinoboxu znát přibližnou kvalitu filmu předem. Za technologickým řešením AI ratingu stojí pražské studio elevup, které legendární filmový portál přestavělo od základu.

„I když je Kinobox čerstvý třicátník, chce být moderním průvodcem pro všechny filmové fanoušky současnosti. Naším cílem je lidem pomoci s výběrem kvalitního filmu, který teprve vstupuje do kin, nebo je navnadit na snímky, jejichž premiéra se blíží. A právě umělá inteligence je užitečným nástrojem, který dokáže kvalitu snímku poměrně slušně předpovědět. Díky množství dat v naší databázi tak dokážeme predikovat úspěch či neúspěch filmu několik měsíců dopředu,“ popisuje novinku Radim Horák, ředitel Kinoboxu. Novou funkci přitom český filmový portál uvádí jako jeden z prvních na světě. Z nadcházejících filmových novinek jako nejlépe předpovídá díla Oppenheimer (86 %), Duna: část druhá (83 %) a Napoleon (81 %).

K výpočtu bere umělá inteligence v potaz řadu informací. Nejenže se dívá na úspěšnost dosavadní tvorby všech herců, scenáristů či režisérů, kteří se na daném díle podíleli, ale do hodnocení zahrnuje například aktuální kondici filmařů. „Nejpřesnější AI známku budou mít pochopitelně díla, k nimž existuje co největší množství platných informací a indicií pro to, jak na tom tvůrci a jejich díla jsou. Debutanti budou v tomto případě v nevýhodě, ve výsledku však budou moci AI a všechny přítomné překvapit a pyšnit se tím, že je na ně umělá inteligence krátká. I tak se ale hodnocení uživatelů oproti AI ratingu lišilo jen o několik procentních bodů,“ doplňuje Daniel Jay Lett, spoluzakladatel a CEO vývojářského studia elevup. To stojí jak za novým algoritmem pro výpočet hodnocení, tak i za novou podobou portálu Kinobox.

Novou funkci oznámil portál Kinobox 28. června, tedy tři měsíce od spuštění nové verze webu k oslavě třicátého výročí. Filmová platforma, která doposud obsloužila přes 1 milion unikátních uživatelů měsíčně, má ambici změnit způsob, jakým Češi konzumují videoobsah. K tomu má pomoci i propojení se streamovacími platformami Netflix, HBO, Voyo či Disney. Místo manuálního procházení každé zvlášť tak uživatel jednoduše vybere, které platformy si platí, a Kinobox mu rovnou nabídne dostupný obsah. Vedle filmů a seriálů Kinobox nabízí také největší online zázemí pro kulturní publicistiku v České republice, v jeho týmu je aktuálně 12 redaktorů. Kromě osobností jako Kamil Fila se už v tuto chvíli na pravidelné tvorbě obsahu domluvili také s autory videí na youtubových kanálech Medojed, Hroty Algernona či Filmová sedmička.

Na kompletní žebříček nejočekávanějších filmů druhé poloviny roku 2023 se můžete podívat zde.

O Kinoboxu

Kinobox je jednou z nejznámějších kulturních značek v Česku. Od roku 1993 přinášel na televizní obrazovky filmové novinky z domova i zahraničí a po spojení s legendárním portálem České filmové nebe v roce 2009 vstoupil i do digitálního prostoru. Na televizních obrazovkách se však dlouhou dobu neobjevoval. Nyní, u příležitosti 30. výročí od svého založení, přichází v nové podobě a má ambici změnit způsob, jakým sledujeme filmy a seriály. Spojením s největší profesionální filmovou redakcí v Česku a obrovskou databází vznikl unikátní mix, který přináší službu, jež na trhu chyběla.

O elevup

Vývojářské studio elevup působí na českém trhu od roku 2018. Její zakladatelé Daniel Jay Lett a Vojtěch Kounovský si dali za cíl nastavit vysokou laťku českému IT a ukázat, že vývoj softwaru jde dělat kvalitně a rychle bez zbytečností kolem. Toho dosahují díky skvěle sladěnému týmu široce zaměřených expertních vývojářů a upřednostněním dosahování výsledků před udržováním moderní firemní kultury. Elevup staví na otevřené komunikaci a bojuje proti takzvanému vendor lockingu, tedy vytváření závislosti klienta na dodavateli služeb. Z dílny elevup pocházejí aplikace pro firmy Mountfield, Dramox, Škoda Auto, JETSURF, provozovatele Lítačky – Operátora ICT, Rohlik.cz či AC Sparta Praha.

Newsletter