Pro úspěch firmy je stěžejní správný nábor lidí. To si uvědomuje i technologická společnost AIKIT Digital, která se zabývá digitalizací průmyslu, AI a robotizací, dodávkou IT kapacit a službami spojenými se zakázkovým vývojem. Soustředí se proto na posílení kompetencí v klíčových IT oblastech s cílem zdvojnásobit svůj současný stav, který čítá přes stovku lidí. V tom jim pomáhá expertní delivery tým, který působí v Praze a v Brně a náborem vývojářů se zabývá desítky let.

„Mým úkolem je spojovat talentované IT specialisty s těmi správnými projekty. V AIKIT mám na starosti vedení sourcing týmu a s tím spojenou distribuci práce mezi jednotlivce, rozvoj týmu, udržování motivace a komunikaci s klienty. Dodáváme lidi jak na vlastní projekty, tak do klientských týmů. Těší mě, že můžu pracovat s lidmi, kteří milují svou práci jako já a ctí stejné pracovní hodnoty,“ říká Andrea Purić, head of delivery v AIKIT Digital. Ta začala svou kariéru jako obchodnice a následně trenérka prodejních dovedností, následně byla čtyři roky specialistkou náboru a vzdělání v České pojišťovně a pět let působila v CoolPeople jako sourcing leader.
„Naším úkolem je zajistit dostatek lidí pro interní vývoj, budování týmů, zajišťování kompetencí i dodávání kapacit u klientů. Klíčové je proto dokázat se bavit s IT experty, porozumět jejich oboru i potřebám,“ doplňuje Kristina Poláková, která zastává pozici recruitment consultant a do AIKIT Digital přišla také ze společnosti CoolPeople.
„Při náboru je pro nás nejdůležitější každou pozici opravdu pochopit. Díky tomu jsme schopni udržet krok s neustálými změnami na trhu práce, ale také hledat a nabízet kandidáty, kteří přesně vyhovují specifickým potřebám poptávajících firem. Najít dokonalou shodu je precizní práce s orientací na detail a empatii,“ přibližuje Karolína Nováková, recruitment consultant v AIKIT Digital. „S kandidáty udržujeme dlouhodobé vztahy, protože se očekávání často sejdou pouze u jednoho konkrétního projektu. Neoslovujeme sto lidí současně v naději, že se najde někdo vyhovující. Již od začátku si tvoříme pevné základy a soustředíme se na kvalitu.“
Bohaté životní zkušenosti uplatnitelné v náboru
Nábor zaměstnanců do firem spočívá v adekvátním porozumění potřeb daných pozicí, týmem a také každým jednotlivcem. Pokud společnosti skutečně kladou důraz na harmonii mezi všemi uvedenými aspekty, mohou dosáhnout výrazných pracovních úspěchů, růstu a ve finále i zisků. Diverzifikace v pracovní kariéře zaměstnanců tak může přispět k rozvoji společnosti. Přináší nové pohledy na chování lidí, jejich fungování a požadavky.
„Během své desetileté kariéry ve společnosti působící v oblasti zdravotnictví a stavebnictví jsem prošla pozicemi od referenta až po vedoucí oddělení. V AIKIT tak využiji své letité zkušenosti s veřejnými zakázkami. Po mateřské dovolené jsem získala certifikaci v oblasti pojistných produktů a pracovala v hybridním režimu v pojišťovně. Následně jsem se vrátila do zdravotnického sektoru, kde jsem se specializovala na audit zdravotnických prostředků a zákaznický servis. Nyní se specializuji na výběr vhodných kandidátů do projektů v automotive průmyslu, a to primárně na práci s PLC pro ŠKODA Auto“ popisuje Lenka Leitnerová, recruitment consultant, svoji cestu do AIKIT Digital.
„Hledání talentovaných lidí, kteří přesně odpovídají požadavkům pro danou práci, ale také zapadají do týmové kultury, mě baví již od studií na vysoké škole. Od té doby se mi podařilo získat cenné zkušenosti v mezinárodním korporátním prostředí, ale i v dynamických startupech. Po dokončení studií jsem rok pracovala ve Velké Británii, po návratu do České republiky jsem převzala vedení HR oddělení v pobočce jedné z předních personalistických společností v Brně, kde jsem byla zodpovědná za nábor interních zaměstnanců a strategické řízení lidských zdrojů,“ uvádí Karolína Nováková.
„Získané zkušenosti z brigád v rodinné firmě mi otevřely dveře k dalšímu rozvoji v oblasti personalistiky. I když jsem krátce experimentovala se vzděláváním dospělých, rychle jsem si uvědomila, že moje síla spočívá v osobní komunikaci a budování vztahů. Tato dovednost mě následně přivedla k práci v náboru, konkrétně pak předvýběru a oslovování vhodných kandidátů, kde jsem se našla,“ říká Monika Plíhalová, recruitment consultant v AIKIT Digital.
Vzdělání své i ostatních
AIKIT si zakládá na sportovních hodnotách a mentalitě, které celou společnost spojují. „Navzájem se podporujeme. Je pro nás důležité, aby všichni zaměstnanci měli stejný pocit, že při práci u nás se nemusejí vzdát svých vlastních snů a představ o budoucnosti. Když nastanou potíže, navzájem se podpoříme. Přesto je v nás taková ta sportovní dravost. I když tým tvoří individuální osobnosti, je velmi soudržný, a to díky silnému ‚podhoubí‘ společných hodnot a cílů,“ popisuje Matěj Kult, CEO a spoluzakladatel AIKIT Digital.
Lidé v AIKIT se vzdělávají nejen interně, ale o své zkušenosti a dovednosti se pak dělí na konferencích, přednáškách nebo školeních. „Úspěšně jsem vedla například kurzy pro klienty v oblasti novel zákona o zadávání veřejných zakázek. Takové zkušenosti, ač se to nemusí na první pohled zdát, jsou potom k nezaplacení. Jak v osobním rozvoji, tak je skvělé předávat je dál,“ doplňuje Lenka Leitnerová.
„Věřím, že je důležité se stále zlepšovat a rozvíjet se. Jako člověk i jako firma. V týmu nás tak pojí stejné myšlení a sympatie ke sportu i kreativním zálibám včetně umění. Většina z nás vede aktivní životní styl nebo se ve volných chvílích věnuje svému osobnímu rozvoji. Wellbeing považuji za důležitý, hlavně v takto dynamickém prostředí plném výzev, kdy je zásadní si umět odpočinout a mít záliby mimo firmu a udržovat se i po duševní stránce,“ uzavírá Matěj Kult.
AIKIT je česká vývojářská společnost působící v České republice, Portugalsku a USA. Zaměřuje se na průmyslovou automatizaci, AI a robotizaci, tedy oblasti s vysokými nároky na dodávané know-how a kvalitu (při dodržení SLA nad 99,95 % pro zajištění podpory výrobních informačních systémů MES). Rovněž se zabývá vývojem aplikací, webů, výrobních systémů a PLC a robotikou, v neposlední řadě se soustředí na web3 a blockchain. Tým tvoří více než 100 expertů, kteří pomáhají firmám s řešením komplexních problémů, jako je optimalizace a predikce provozu v oborech náročných na spotřebu energií, materiálu nebo zajištění maximální bezpečnosti a spolehlivosti. Mezi klienty patří ŠKODA Auto, Siemens, E.ON, GEN Digital, Česká spořitelna nebo Komerční banka a je strategickým partnerem Vysoké školy Škoda Auto.