Česko-kanadská společnost Ataccama vybrala šest vizionářů, kteří svým inovativním přístupem k práci s daty pomohli firmám k významným úspěchům
Data v dnešní společnosti hrají klíčovou roli, a to nejen z pohledu osobních dat a jejich bezpečnosti, ale také ve způsobu, jakým firmy rozhodují o svém fungování a rozvoji. Česko-kanadská společnost Ataccama, která poskytuje globálním značkám platformu pro zvýšení důvěryhodnosti dat, nyní ocenila datové lídry, kteří inovativním přístupem k využívání dat pomohli svým firmám dosáhnout mimořádných výsledků. V celkem šesti kategoriích Data Visionary Awards Ataccama ocenila mimo jiné zástupce firem Nissan, T-Mobile nebo Teranet.
„Posláním společnosti Ataccama je urychlit rozvoj našich klientů díky důvěryhodným datům. Proto chceme ocenit výjimečné datové lídry za jejich inovativní přístup k využívání naší platformy a odhodlání dostat se co nejblíže k datové dokonalosti. Data Visionary Awards v sobě spojují naše hodnoty, jako jsou vysoké cíle a pevná týmová spolupráce, a oceňují přínos naší komunity k rozvoji inovací v oblasti dat. Úspěchy našich klientů ukazují, jak důležité je rozhodovat se pomocí dat a jak velký transformační dopad efektivní správa dat má,“ říká Mike McKee, CEO společnosti Ataccama.
Inovativní práce s daty si zaslouží ocenění
Ataccama hodnotila společnosti v celkem šesti kategoriích na základě čtyř klíčových kritérií: inovativní využívání platformy Ataccama ONE, měřitelný dopad na byznysové výsledky, zákaznická zkušenost a vynikající celkový přístup ke správě dat.
Výsledky:
Inovace v oblasti dat
Vítěz: Sundar Sattanathat, vedoucí oddělení zákaznické zkušenosti ve společnosti Nissan
Ocenění náleží společnosti, která se nebála odvážně řešit složité datové výzvy, čímž prokázala svou výjimečnou kreativitu, vynalézavost a využila špičkové nástroje přinášející byznysovou hodnotu. Nissan svůj inovativní přístup ukázal při nastavení správy zákaznických dat s cílem zachovat konzistenci, přesnost a tzv. single source of truth (SSOT) napříč všemi systémy a tím zlepšit, kontextualizovat a personalizovat zákaznickou zkušenost. Díky použití nástroje Ataccama získal Nissan jednotný pohled na zákaznická data. Může se tak o zákazníky postarat ve všech oblastech, zlepšovat vztahy s obchodníky a partnery a také zajistit soulad s kalifornskou legislativou.
Datová dokonalost
Vítěz: Jason Wright, manažer pro technické produkty a řešení ve společnosti T-Mobile US
Cílem této kategorie je ocenit zákazníky Ataccama, kteří díky zavedení škálovatelného a automatizovaného systému pro datovou kvalitu prokázali své vynikající vůdčí schopnosti a výsledky v oblasti správy dat. T-mobile se to podařilo, když zavedl iniciativu „datová kvalita ve velkém“, díky níž zabezpečil a optimalizoval osmnáct tisíc databází, ušetřil desítky milionů dolarů na provozních nákladech a umožnil klíčovým datovým uživatelům ve firmě např. z oblasti AI, marketingu, financí či dodavatelského řetězce zvýšit příjmy a snadněji splnit obchodní cíle.
Obhájce zákazníka roku
Vítěz: Chantale Boulanger, ředitelka správy dat ve společnosti iA Financial Group
Toto ocenění získává zákazník, který důsledně prosazuje společnost Ataccama a její řešení a v duchu propagace, vedení a spolupráce podporuje společnost Ataccama ve své organizaci i v širší komunitě správy dat. Chantale velkoryse sdílí své poznatky a úspěchy s širší komunitou, podporuje kulturu datové gramotnosti ve své organizaci a svým příběhem inspiruje ostatní.
AI vizionář
Vítěz: Catherine Yoshida, architektka správy dat ve společnosti Teranet
Jako AI vizionáře oceňuje Ataccama toho, kdo dokázal s pomocí umělé inteligence vyřešit výzvy oblasti správy dat a připravit svá data pro strategická rozhodnutí. Společnost Teranet použila řešení Ataccama k tomu, aby získala konzistentní, přesná a s předpisy kompatibilní data připravená pro AI. Díky správě dat efektivnější podle předpokladů o 25 %, rychlejšímu přístupu uživatelů k informacím a výraznému snížení rizik spojených s dodržováním předpisů umožnil tento projekt týmům soustředit se na strategické iniciativy namísto manuálních revizí a ve firmě se setkal s pozitivním ohlasem.
Šampion datové spolupráce
Vítěz: May Kwok, architektka správy dat ve společnosti Hamilton
Titul šampiona získává člověk, který prokazuje inovace a vůdčí schopnosti, zasloužil se o mimořádnou spolupráci a sdílení znalostí ve své firmě a má klíčový podíl na úspěšném sjednocení týmů, dat a procesů. S využitím kompletní sady produktů společnosti Ataccama pro správu referenčních dat, kvalitu dat a odstraňování problémů s daty dokázala May se svým týmem automatizovat manuální procesy, omezit nadbytečné úkony a zajistit konzistentní a vysoce kvalitní data napříč divizemi, a to včetně regulačního reportování, business intelligence a daní.
Podporovatel komunity Ataccama
Vítěz: Albert de Ruiter, vedoucí oddělení správy dat ve společnosti Stater
Toto ocenění se uděluje jednotlivci z komunity Ataccama, který trvale překračuje rámec podpory ostatních uživatelů, sdílí své odborné znalosti a přispívá ke společnému růstu a úspěchu. Albert si toto ocenění zasloužil za svou výjimečnou oddanost komunitě Ataccama a za to, že je jedním z nejaktivnějších členů. Letos ze své iniciativy vytvořil čtyřdílnou příručku osvědčených postupů pro komunitu týkající se kvality a správy dat, která se věnuje různým termínům, vztahům a vícejazyčnosti. Jeho zvídavost, příspěvky a nasazení inspirovaly ostatní k převzetí vedoucích rolí v rámci komunity.
Ataccama umožňuje organizacím zrychlit jejich obchodní iniciativy pomocí vysoce kvalitních, řízených a důvěryhodných dat. Jednotná platforma pro důvěryhodná data Ataccama ONE kombinuje datovou kvalitu, pozorovatelnost dat, datovou genealogii, řízení dat a centrální správu kmenových dat do jediného řešení, které stovky společností po celém světě využívají k růstu, snižování nákladů a minimalizaci rizik. Společnost Ataccama byla jednou z pouhých tří softwarových společností, které společnost Gartner v roce 2024 ocenila jako lídra trhu pro rozšířenou datovou kvalitu. Více informací najdete na www.ataccama.com.