Ataccama slaví 15 let od založení. Světovým firmám pomáhá k datové dospělosti, k narozeninám si nadělila nové odborníky do strategického vedení

V roce 2008 vznikla jako spin-off Adastry, dnes Ataccama slaví úspěšných patnáct let na trhu. Česko-kanadská technologická společnost, která vyvíjí softwarovou platformu pro pokročilou správu a řízení podnikových dat Ataccama ONE, dnes zaměstnává přes 500 lidí zejména v Česku. Mezi její klienty patří stovky firem –  například ČEZ, Heineken, Raiffeisenbank či T-Mobile. Až do loňska Ataccama rostla jen z vlastních zisků, v červnu 2022 pak získala první investici ve výši 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů). Mimo růst byznysu a posílení pozice přední globální technologické firmy v datovém segmentu si nyní „naděluje“ několik nových profesionálů do vedoucích strategických pozic. Do role head of operations se přesouvá Peter Fusek (dříve spoluzakladatel a CEO Instarea), do torontské pobočky nastupuje na pozici CFO dlouholetý odborník na oblast M&A Grant Hughes a v únoru londýnskou pobočku doplnil specialista na škálování go-to-market strategií Scott Lewis jako chief strategy officer. I s jejich pomocí chce Ataccama dosáhnout statusu jednorožce a mířit na burzu NASDAQ.

„Jsem nesmírně vděčný, že jsem před patnácti lety dostal důvěru a příležitost vytvořit něco úplně nového. A to nejen od zakladatelů Adastry Jana Červinky, Petra Jecha a Jana Mrázka, ale i kolegů z tehdejšího týmu, kteří do toho šli se mnou,“ říká Michal Klaus, CEO Ataccamy. Ta vznikla v roce 2008 oddělením od poradenské společnosti Adastra, kde Klaus působil coby šéf byznysového rozvoje pro Česko a Slovensko a následně jako ředitel centra pro správu firemních dat. „Z datových analýz a integrací, které jsme dělali pro svoje zákazníky, bylo evidentní, jak bojují s kvalitou a celistvostí firemních dat. Snaha najít řešení pro nás byla impulzem ke vzniku zásadní nové technologie, kterou dnes provozujeme pod názvem Ataccama ONE,“ dodává Klaus. 

Podle statistik Ataccamy se však až 80 % firem potýká s nízkou kvalitou dat, v důsledku čehož přicházejí o peníze. Jen 16 % přitom dosahuje stavu, kterému česko-kanadská datová společnost přezdívá „datová dospělost“. „Ataccama ONE akceleruje nejen samotnou správu dat, ale jejich kvalitu zvyšuje například i tím, že je pomocí umělé inteligence čistí už na vstupu. Navíc zabraňuje chybným datům do systému vůbec vstupovat, například tím, že eliminuje manuální úpravy nutné k odstranění duplicit nebo napravení formátů čísel a e-mailových adres. Takto pokročilé nástroje zatím 43 % firem nevyužívá vůbec, a to ani přes legislativní požadavky vyplývající například z GDPR,“ říká Lukáš Kolek, VP of Data Quality v Ataccamě.

Posílení globálního týmu

Ataccama v loňském roce získala svoji první investici. V historicky největším českém Series-A do ní investoval 150 milionů dolarů (3,6 miliardy korun) globální fond Bain Capital Tech Opportunities za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky. Jen za rok 2022 nabrala přes 200 lidí a přesáhla metu 500 pracovníků, z nichž velká část působí v pražské pobočce. Nyní Ataccama přibírá tři nové posily do strategického vedení, které jí mají v posílení pozice globálního lídra pomoci. 

Novým finančním ředitelem se v lednu stal Grant Hughes, který bude z torontské pobočky řídit strategická partnerství a finanční operace firmy. Má léta zkušeností z vedoucích finančních pozic v kanadské technologické společnosti Lumenix i PointClickCare, světovém lídru transformace zdravotní péče. Do pozice provozního ředitele povýšil Peter Fusek, který dříve působil jako spoluvlastník a CEO několika společností. Jeho cílem je posunout Ataccamu coby daty řízenou firmu, proto se Peter zaměří zejména na efektivnější datový reporting, dosahování cílů a kritické procesy. Převezme také vedení Partner Success. Peter do firmy přináší přes 15 let zkušeností z pozic CEO, COO či spoluzakladatele firem Instarea, DingoDot a Market Locator SK. 

Od února pak do Ataccamy nastoupil také nový šéf strategického rozvoje (CSO) Scott Lewis, který doplnil londýnskou pobočku. Přichází z platformy OutSystems zaměřené na omnichannel podnikové aplikace, kde působil jako viceprezident globální go-to-market strategie. S jejím škálováním má více než deset let zkušeností, ty nyní přináší do Ataccamy. „Jde o jednu z hlavních oblastí, na které se teď díky investici zaměřujeme. Působíme na obrovském, globálním a rostoucím trhu, máme velmi konkurenceschopný produkt, a jde tedy o to, dostat jej k co nejvíce zákazníkům,“ uzavírá Michal Klaus.

Více o společnosti Ataccama

Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile US, Bank of Montreal, Raiffeisenbank a Heineken. V červnu 2022 získala Ataccama v investičním kole series-A od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.

Newsletter