Benzínové ojetiny pořídíte o 45 tisíc levněji a s menším nájezdem než dieselové

I přes vyšší počet kilometrů na tachometru a vyšší pořizovací náklady zákazníci častěji hledají dieselové automobily, které s ohledem na celkové zdražení znamenají měsíčně vyšší úsporu.

Stagnace na sekundárním automobilovém trhu nadále pokračuje. Benzínové ojetiny si i přes mírný úbytek v nabídce již druhý měsíc drží cenu a pořídíte je tak nejčastěji za 190 000 korun. Naopak diesely mírně zdražily a rozdíl střední hodnoty ceny benzínu a dieselu se tak prohloubil na 45 000 korun. Vyplývá to z analýzy trhu Barometr, kterou pravidelně provádí společnost AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Růst cen paliv na evropském trhu značně poznamenal nabídku i poptávku. Benzínové automobily jsou dlouhodobě levnější než ty dieselové, které jsou ale levnější na provoz. Rozdíl cen benzínového a naftového auta se ještě začátkem roku pohyboval u stejného modelu s podobnou výbavou okolo dvaceti tisíc korun. V srpnu se rozdíl střední hodnoty cen těchto automobilů vyšplhal až na čtyřicet pět tisíc korun,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele značek AAA AUTO a Mototechna. Dle aktuálního vývoje nabídky na sekundárním automobilovém trhu lze očekávat meziměsíčně mírný nárůst celkové nabídky automobilů. Nabídka dieselových aut na trhu zatím vzrostla o 12 % na aktuálních 35 000 automobilů, benzínových je naopak aktuálně o 15 % méně než minulý měsíc ve stejném období, konkrétně 28 000.

„Cena dieselových aut je sice od začátku roku na vyšší hranici 235 tisíc korun, nicméně od ledna se zdražila střední hodnota jen o šest tisíc korun. Cena je tak víceméně stabilní. Naopak cena benzínového vozu na trhu klesla od začátku roku o dvacet tisíc korun, a to i přes klesající počet aut v nabídce. Zákazníci jsou spolu s nárůstem cen energií a spotřebního zboží nuceni hledat automobily levnější na provoz. Proto je pro ně stále výhodným řešením naftový vůz, a to i za cenu vyššího nájezdu na tachometru,“ upozornil Vaněček. Dieselové a benzínové automobily jsou nejčastěji ve věku blížícímu se deseti let, nicméně značný rozdíl je v počtu najetých kilometrů, který je u dieselových aut nad hranicí 180 000 kilometrů, tedy o sedmdesát tisíc výš než v případě benzínových variant.

Ceny aut se v jednotlivých variantách paliva liší. Nejžádanější Škodu Octavia pořídíte v benzínu meziměsíčně o 3 % levněji, tedy se střední hodnotou ceny 190 000 Kč. V dieselu vás vyjde o 10 % dráž a konkrétně zaplatíte 219 000 Kč, a to i přesto, že na tachometru budete mít nejčastěji o padesát tisíc kilometrů více. Ne vždy ale platí, že je dieselová varianta dražší. Například Škoda Fabia v obou variantách mírně zlevnila o 3 %. V dieselu za ni zaplatíte jen 83 000 korun, ale medián stáří je 13,7 let a nájezd větší než 200 000 kilometrů. V benzínu ji pořídíte za 126 000 korun, o dva a půl roku mladší vůz s nájezdem do 120 000 kilometrů.

Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,7 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost AURES Holdings se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Newsletter