Campiri chce ovládnout region CEE. Expanduje do zahraničí a se 115 miliony uzavírá seedové investiční kolo

Za rok od spuštění se platforma Campiri stala dominantním hráčem na poli digitalizace karavaningu v Česku. Startup Lukáše Janouška a Paula Tesara má však větší ambice a se začátkem roku 2022 vstoupil do Polska, Řecka a na Slovensko. Cílem je stát se lídrem na poli pronájmu obytných vozů napříč Evropou, především v Evropě střední a východní. Platformě věří také investoři a splnění vytyčených cílů podpoří i právě dokončené seedové investiční kolo ve výši 67 milionů korun doplňující původní konvertibilní půjčky a vklad zakladatelů ve výši 15,6 milionu korun. Dalších 32 milionů Kč firma získala ve formě dluhového financování na nákup flotily vozů. Lead investorem se stal Rockaway Ventures Fund s Mitonem, který společně s Evou Janečkovou a Oldou Bajerem dali důvěru Campiri již dříve, v doprovodu Purple Ventures. Celkem 114,65 milionu korun poslouží k etablování Campiri na nových trzích, k posílení týmu a nákupu nových vozů.

„S Campiri máme od začátku větší plány než být pouze lokálním hráčem a nyní se i díky investici naše šance podstatně zvyšují. Největší část financí je totiž určená právě na podporu expanze a nabírání zkušených lidí do týmu na aktuálních i nových trzích. Navíc ve střední, potažmo východní a jižní Evropě pro nás nyní vidíme největší potenciál a jsme přesvědčeni, že je ideální čas na místní trhy vstoupit. Zatímco na západě Evropy už působí několik konkurentů, v regionu CEE digitalizace teprve začíná. A proto věříme, že naše ambice namířené tímto směrem jsou naprosto reálné,“ říká CEO Campiri Lukáš Janoušek.

„Z investice do Campiri máme velkou radost. Zaujal nás především digitální obchodní model, kdy jsou schopni prostřednictvím pár kliků efektivně propojit majitele se zájemci o půjčení jejich obytného vozu. V posledních letech vidíme vzestup popularity této formy cestování, která má navíc prokazatelně menší dopad na životní prostředí. Podpora udržitelných projektů v rámci kempingové a karavaningové struktury ze strany Campiri je zároveň v souladu s naší ESG strategií, což je pro nás jedním z klíčových faktorů,“ popisuje investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský a doplňuje: „Současně je pro nás poskytnutí financí Campiri logickým pokračováním v našich nedávných investicích v rámci celého segmentu digitalizace pronájmu či prodeje vozů.“

K titulu stačila jediná sezona

Pouhá jedna sezona fungování zajistila platformě pozici subjektu s největším počtem obytných vozů k pronájmu na jednom místě. Jejich počet dnes dosahuje 400 vozidel s pestrým výběrem. Rok 2021 Campiri uzavřelo s obratem 20 milionů korun, více než 5 000 nocemi v karavanech na kontě zákazníků a pětinou českých půjčoven jako partnery. V budoucnu by takové pokrytí mělo být standardem i pro další trhy. Rok 2022 je ve znamení rostoucího zájmu soukromých majitelů o pronájem jejich obytných vozů, kterých již Campiri nabízí v ČR a Polsku přes 100. Pro letošek je cílem navýšit nabídku až na 1 200 vozů napříč všemi trhy. K tomu pomůže i vlastní flotila, která dnes čítá 25 vozů a bude díky získanému kapitálu dále rozšiřována.

„Nejdůležitější je, že se nám povedlo přenést analogový segment do současnosti a otevřít svobodu v podobě cestování obytnými vozy opravdu všem. Karavaning dnes už není jen alternativní dovolenou a je nutné přizpůsobit ho současným požadavkům. Vedle toho vidíme obrovský potenciál v oblasti udržitelnosti. Nechceme totiž pouze brát. I proto už od svého vzniku věnujeme 1 % z obratu na udržitelné projekty související s rozvojem stávající infrastruktury. Navíc už se nebavíme jen o karavaningu, ale také o kempingu. Chceme totiž oba segmenty propojit do jedné služby, nabídnout zákazníkům větší komfort a nabídku při jejich rezervaci a majitelům efektivnější nástroj na jejich správu,“ říká Janoušek.

Od půjčování k investicím

Poslední roky vystřelily karavaning ke hvězdám. Nejen vzhledem k pandemické situaci lidé hledali alternativní způsoby, jak cestovat, ale změnil se také postoj velké části populace k tradičním dovoleným. Lidé stále častěji touží po originálních zážitcích s velkou flexibilitou měnit rychle místo – což nabízí právě obytné vozy. Nicméně ještě donedávna byl celý segment nepolíbený digitalizací, s problémy a složitými procesy. Campiri proto přišlo s vizí celou cestu zefektivnit a každému umožnit zarezervovat si nezávislou dovolenou na pár kliknutí.

„Společně se stanovenými cíli však bylo třeba rychle reagovat na nové výzvy. Například neúměrně vysoká poptávka během léta urychlila vznik peer-to-peer modelu pronájmu obytných vozů od soukromých majitelů. Velký zájem o koupi obytných vozů nás pak vedl ke spuštění Campiri Campers Clubu – služby umožňující zájemcům koupit od nás výhodně skladový vůz, s plným servisem, a vydělávat na jeho dalším pronájmu. Díky kombinaci vozů z půjčoven, od soukromých majitelů, vlastní flotily a Campiri Campers Clubu tak jsme schopni najít řešení pro všechny,“ komentuje Janoušek.

Ke karavaningu dle Campiri neodmyslitelně patří také kemping. Současný stav digitalizace kempové infrastruktury ale zdaleka neodpovídá moderním potřebám. I na tento problém se Campiri zaměřilo a akvizicí portálu Dokempu.cz odstartovalo revoluci také v tomto segmentu.

Více o Campiri

Campiri je webová platforma, která odstartovala revoluci v pronájmu obytných vozů. Jejím cílem je kompletně zdigitalizovat celý proces půjčování karavanů tak, aby se daly snadno rezervovat na pár kliknutí a dostaly se ke svým dočasným uživatelům rychle, hladce a bez potíží. Nabízí nejširší paletu obytných vozů a karavanů z půjčoven i od soukromých majitelů. Ambiciózní projekt Lukáše Janouška chce především inspirovat k udržitelnému způsobu cestování, které karavaning přináší, ale klade si také další velké cíle: podporu ekologických pohonů, rozvíjení sdílené ekonomiky a eliminaci negativních dopadů hromadného turismu na životní prostředí a lokální komunity. Platforma Campiri je určena pro všechny, které baví nezávislé cestování, ale například i pro majitele vozů, kteří díky ní mohou svůj nevyužitý karavan jednoduše nabídnout k pronájmu a vydělat peníze.

Více o Rockaway Ventures

Rockaway Ventures je investiční fond rizikového kapitálu s cílovou hodnotou 100 milionů eur, který se zaměřuje na investice do digitální ekonomiky podle principů ESG v Evropě, především v regionu střední Evropy a DACH. Fond cílí zejména na startupy, které operují v oblastech jako retail a e-tail, logistika, média, fintech, digital health nebo kyberbezpečnost. Rockaway Ventures v České republice spustil i Rockaway Ventures Fund SICAV, který je administrovaný investiční společností AMISTA a nabízí kvalifikovaným investorům možnost investovat v českých korunách.

Newsletter