Ceny ojetin se vrátily na červnovou úroveň, stagnují již 5 měsíců v řadě

Od dubna letošního roku si ojetiny nabízené na českém sekundárním trhu drží hodnotu a nezdražují. Cenový medián stagnuje na hranici 190 000 korun. Pouze v červenci, kdy velcí obchodníci tradičně zlevnili velké množství vozů, klesl na 181 000 korun. Navzdory obecnému zdražování a vysoké inflaci tak ceny ojetých aut již pět měsíců v řadě nerostou. V cenách ojetin jsou ale velké regionální rozdíly. Například v hlavním městě, kde jsou nabízené ojetiny tradičně nejdražší, jsou ale zároveň i nejmladší. Nejnižší cenový medián je v Ústeckém kraji, nejstarší ojetiny jsou v nabídkách v jižních Čechách.

Stále se potvrzuje, že ojetiny dosáhly určitého cenového stropu, okolo kterého se drží již pět měsíců. Červenec je v prostředí ojetin tradičně měsícem, kdy se velcí hráči na trhu snaží motivovat zákazníky k nákupu i v době dovolených, což ceny obvykle sníží. I přes meziroční míru inflace přesahující 17 % je tedy pozitivní, že ceny ojetých aut pět měsíců nevzrostly nad dubnovou úroveň. Tento dosavadní vývoj se již dá považovat za trend,“ říká Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Zajímavý je pohled na regionální odlišnosti v nabídkách ojetých aut. Tradičně nejdražší, ale zároveň i nejmladší ojetiny jsou k mání v hlavním městě. Medián ceny se zde blíží 260 000 korun, ale ojetiny jsou nejčastěji 7,7 roku staré. Naproti tomu v jižních Čechách jsou ojetiny nejstarší, čemuž odpovídá i cenový medián pod hranicí 130 000 korun. Pod deseti lety se stáří nabízených ojetin pohybuje už pouze v Plzeňském kraji, kde je medián 9,6 roku.

Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v srpnu tradičně Škoda Octavia, kterých meziměsíčně přibylo 963 a v nabídce jich tak bylo 8 901. Následovala Škoda Fabia (6 585 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 165 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 913) a Volkswagen Passat (2 699). Střední hodnota stáří v srpnu klesla oproti červnovým 10,8 roku na současných 10,6 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 153 563 km. V nabídce bylo v srpnu 703 vozů s hybridním pohonem a 327 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 50 více.

Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Newsletter