Jedním z nejoblíbenějších alkoholických nápojů u nás je rum. Češi patří podle Iana Burrella, odborníka na rumy, mezi prvních pět národů v konzumaci rumu na osobu. V poslední době preferují lidé i díky dobré ekonomické situaci kvalitu nad kvantitou. To potvrzují i prodeje Palírny U Zeleného stromu. Loni dokonce prodeje meziročně narostly o 28 %. Svůj podíl na tom má i nový pětiletý rum Heffron, který palírna představila na závěr roku.
Novinka se hned po uvedení v listopadu probojovala mezi tři nejprodávanější třtinové rumy u nás a doplnila segment prémiových karibských rumů. „Uvedením rumu Heffron jsme výrazně posílili kategorii rumů a podařilo se nám meziročně zvýšit prodeje o více než čtvrtinu. Úspěch Heffronu přikládáme chuti, která je výrazná a zároveň velmi jemná. Základem je kvalitní, pět let stařený třtinový rum z Panamy, který má díky zrání v dubových sudech a technologickému zpracování chuť s nádechem vanilky s příjemným dozvukem dřevitých tónů“, vysvětluje Pavel Kadlec, generální ředitel Palírny U Zeleného stromu.
Heffron ocenil i Ian Burrell, odborník na rumy, který je světovým ambasadorem celé kategorie rumů a který navštívil Českou republiku na konci roku 2019: „Heffron je jemnější rum se sladším vanilkovým závěrem, který nabízí výborný poměr mezi cenou a kvalitou.“ Podle Pavla Kadlece srovnatelnou kvalitu nabízí na českém trhu jen několik málo značek.
Svým názvem i celým příběhem odkazuje nová značka Heffron na osud československých legionářů. Velká část z nich se totiž po skončení války vracela z přístavu Vladivostok přes Tichý oceán do Ameriky. Poté jejich cesty vedly nejčastěji vlakem z Vancouveru či San Francisca na východní pobřeží a odtud do Evropy nebo lodí přes Panamský průplav. Pětiletý třtinový rum z Palírny U Zeleného stromu tak vznikl na počest těch, kteří prokázali neuvěřitelnou statečnost a odhodlání v boji za osvobození Čechů a Slováků z habsburského područí a znovuobnovení naší státnosti a národní hrdosti, a převzal jméno po Heffronu, poslední lodi, která je domů vezla.
Pavel Kadlec předpokládá, že obliba rumů bude pokračovat i v letošním roce. „Podle údajů z trhu v Česku prodeje rumů v posledních třech letech stoupají o 7 až 8 % ročně. Věříme, že tento trend bude pokračovat i v roce 2020. Zároveň vidíme, že u nás dlouhodobě posiluje kategorie prémiového alkoholu a díky kvalitě našich značek posiluje své postavení na trhu i naše firma. Heffron by tak mohl letos navázat na dobré výsledky z konce roku 2019 a v kategorii třtinových rumů dále zlepšovat své postavení mezi nejlepšími rumy na trhu“, uzavírá Kadlec.