Dolar se po pátečním zpevnění obchoduje pod 1,1000 za euro. Americké výnosy vzrostly podél celé křivky. Silný dolar negativem rizikových měn. Koruna oslabila nad 23,00 za dolar. Proti euru nad 25,30.

České e-shopy nezajímá, kdy a zda si vyzvednete balík. Co o doručování zakázek odhalil průzkum?

Ani jeden z dvacítky testovaných e-shopů se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, ačkoliv kurýr na adrese při předání nikoho nezastihl. Všechny balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze několik dnů až týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze. Přichází tak každoročně o podstatnou část cash flow. Vyplývá to z nedávného průzkumu startupu Foxdeli, který e-shopům umožňuje mít celý proces doručení objednávek ve svých rukách a doručovat je se stejnou péčí jako v kamenném obchodě.

Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších e-shopů české e-commerce. Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které na našem území působí (InTime, ČP_DR, ČP_NP, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna). Objednávky se pohybovaly v rozmezí 499–1990 Kč, cena dobírky pak mezi 15–99 Kč (s průměrnou cenou dopravy 67 Kč). Ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.

Nevyzvednuté objednávky, které se e-shopům vrátily

„V průběhu loňského prosince jsme na vzorku 20 českých e-shopů testovali, jak si poradí s nevyzvednutými a nezaplacenými objednávkami na dobírku,“ vypráví Martin Jareš, CEO a zakladatel Foxdeli. „Dopadlo to bohužel podle očekávání. Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení. Přesně tímto způsobem přichází e-shopy (a to nejen ty velké) každý měsíc o velkou část cash flow, přitom naprosto zbytečně,“ uvádí Jareš.

Problém vězí v (ne)komunikaci

Právě zefektivnění doručení objednávky, a to nejen z pohledu e-shopů, ale i dopravců a koncových zákazníků, je hlavní misí Foxdeli, nástroje, který umožňuje informovanou a personalizovanou komunikaci i po tom, co e-shop předá balík do rukou přepravní služby. Foxdeli umí pracovat s daty drtivé většiny dopravců, které e-shopy v Česku využívají, a v jednom přehledném zobrazení upozornit na problémové zásilky nehledě na to, kdo je zákazníkům veze. „S nevyzvednutou/nedoručenou objednávkou je nutné proaktivně pracovat a nenechat ji bloumat po lesích. Díky lepší komunikaci nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ vysvětluje zakladatel a CEO Foxdeli Martin Jareš.

Více o Foxdeli
Foxdeli otevírá e-shopům možnosti, které si dosud užívali jen ti největší hráči na trhu – správu všech dopravců z jednoho místa, personalizaci zákaznických e-mailů a SMS, a to i během doručování, a hladké řešení problémových objednávek. Služba nabízí nenápadný mezičlánek, který odvede pořádnou porci práce mezi e-shopy, přepravními službami a koncovými zákazníky. Již žádné notifikace bez loga e-shopu, již žádná „přepravština“.
Provozovatelé e-shopů mohou s Foxdeli snadno integrovat dopravce, které nabízejí svým zákazníkům, personalizovat veškerou komunikaci se svými zákazníky i poté, co objednávka opustí jejich sklad, a hladce řešit problémy s doručením. Koncoví zákazníci dostávají díky Foxdeli po celou dobu doručování objednávky srozumitelnou komunikaci bez logistických termínů a dopravci se mohou soustředit na to, co jim jde nejlépe – včasné doručení objednávky.
Za Foxdeli stojí tým Balíkonoše, který na trhu působí již od října 2013.

Newsletter