Čeští Vocalls jsou mezi 50 nejrychleji rostoucími firmami ve střední Evropě. Vloni vyrostli o polovinu a mezinárodní certifikace jim otevírá dveře ke globálním partnerstvím

Vloni odbavili voiceboti české společnosti Vocalls 22,5 milionu minut telefonních hovorů, což odpovídá zhruba 1,87 milionu minut každý měsíc. Přitom 75 % požadavků zvládl odbavit voicebot sám bez potřeby propojit zákazníka na živého operátora. Firma uzavřela rok 2024 v zisku s 60% meziročním růstem, a dosáhla tak obratu 77 milionů korun. Kromě zařazení do žebříčku 50 nejrychleji rostoucích firem ve střední Evropě se Vocalls pyšní také mezinárodní certifikací ISO/IEC 27001:2022. Pro tento rok plánuje česká společnost další expanzi na zahraniční trhy a zdokonalení nástrojů Live Translate a Agent Assist, které ještě více zefektivní interakci s volajícími a zrychlí řešení jejich požadavků.

„Rok 2024 byl pro nás mimořádně úspěšný. Povedlo se nám pomoci klientům odbavit více než 22 milionů minut hovorů, to je neuvěřitelné číslo. Při stejné velikosti týmu jsme výrazně navýšili obrat i počet klientů. To potvrzuje, že jsme našli stabilní bod, ve kterém je naše řešení vysoce škálovatelné a kdy je společnost dobře nastavená pro dlouhodobý růst a efektivní rozvoj,“ komentuje Artem Markevich, spoluzakladatel a CEO Vocalls.

Oceněná firma

Technologický úspěch voicebotů Vocalls podtrhlo v uplynulém roce umístění v žebříčku Technology Fast 50 společnosti Deloitte, který oceňuje nejrychleji rostoucí technologické firmy ve střední Evropě. Společnost Vocalls také loni získala mezinárodní certifikaci ISO/IEC 27001:2022. „Usilovně jsme pracovali na tom, abychom certifikaci získali. Pro naše partnery je to záruka, že naše procesy v ochraně dat jsou na špičkové úrovni. Díky tomu se nám otevírají dveře k novým příležitostem a partnerstvím, včetně spolupráce s velkými globálními firmami,“ doplňuje Markevich.

Zkvalitnění služeb a rozšiřování funkcí

V současnosti dotazy svých zákazníků odbavují pomocí voicebotů Vocalls čtyři desítky společností. „Naším cílem je, aby volající nepoznali, že hovoří s robotem. Díky spolupráci s ElevenLabs pracujeme na technologii převodu textu na řeč, která dokáže mluvit tak přirozeně, že zní jako skutečný člověk. To je důležité nejen pro zlepšení uživatelského zážitku, ale i pro vyšší úspěšnost hovorů,“ doplňuje Martin Čermák, spoluzakladatel a CTO Vocalls.

Artem Markevich, CEO a Martin Čermák, CTO

Kromě samotných voicebotů vyvíjí Vocalls také další pokročilé funkce, které klientům umožní pracovat s voiceboty ještě efektivněji. Tým tak v uplynulém roce představil službu Agent Assist, která operátorům pomáhá řešit dotazy volajících, nebo službu Live Translate, která pomáhá překládat hovory v reálném čase. Její pomoc ocení zejména mezinárodní společnosti, které potřebují rychle a přesně reagovat na dotazy zákazníků v různých jazycích. Společnost rovněž pozoruje rostoucí zájem o monitoring hovorů v reálném čase, který umožňuje sledovat a analyzovat probíhající hovory mezi zákazníky a voiceboty.

Nové trhy

V roce 2024 společnost Vocalls úspěšně rozšířila své působení do celé Evropy. Zahraniční působení pro ni i letos zůstane prioritou. Díky spolupráci s mexickou logistickou společností Estafeta Mexicana, která byla nedávno akvírována globálním lídrem v logistice UPS, spouští Vocalls další voiceboty v Latinské Americe s cílem vkročit i do Spojených států amerických. „Vždy jsme expandovali za hranice podle toho, nakolik se nám dané firmy a projekty zdály cool a zajímavé. Naše silná stránka přitom tkví v práci s různými jazyky, a to i těmi složitějšími. Proto má naše technologie v zahraničí, a zejména v Latinské Americe, zatím velký úspěch. Například mexické společnosti jsou typicky i desetkrát větší než české, což nám otevírá prostor pro další růst,“ uzavírá Markevich.

Česká technologická společnost Vocalls je průkopníkem automatizace hlasových služeb. Se svým hlasovým robotem (voicebotem) od roku 2017 zkvalitňuje interakci firem a jejich zákazníků ať už v psané formě, nebo na telefonních zákaznických linkách. Volající nemusí čekat dlouhé minuty na spojení a může svůj požadavek vyřešit okamžitě kdykoli během dne či noci. Technologie pomáhá operátorům automatizovat až 75 % rutinních požadavků zákazníků a několikanásobně zvýšit jejich kapacitu. Asistuje jim například s tvorbou živých překladů ze všech jazyků, klasifikací e-mailů nebo přesnou hlasovou analýzou. S voicebotem Vocalls se mohou zákazníci setkat na linkách společností Alza.cz, ČSOB, Zásilkovna, Europ assistance, Cofidis Group, innogy či Kooperativa ve 27 jazycích napříč osmi zeměmi po celém světě.

Newsletter