Cestování do zahraničí: Kdy mám nárok na náhradu škody v případě pozitivního testu?

Neustále se měnící podmínky v oblasti cestovního ruchu a pravidla pro překročení hranic s sebou mohou přinášet řadu otazníků. Nejasnosti vznikají zejména v povinnosti testování a v případě pozitivního výsledku. Kdy máme nárok na náhradu škody od pojišťovny, pokud na dovolenou nakonec nemůžeme z tohoto důvodu odletět?

S nástupem pandemie se velmi zvýšila poptávka po připojištění storna zájezdu a krytí léčebných výloh spojených s nemocí Covid-19. Pro uplatnění daného krytí je však vždy nutné přesně respektovat pojistné podmínky. Důležité je zejména myslet na povinnost testování ještě před tím, než na cestu nastoupíme.

„Storno ani jiné další pojištěné riziko již nelze uplatnit v případě, že první test provedeme až během této cesty a vyjde pozitivní,“ upřesňuje Ladislav Bělina, produktový ředitel Slavia pojišťovny.

Pro ujasnění toho, co pro danou cílovou destinaci platí, můžeme jako jednotlivci sledovat stránky Ministerstva zahraničích věcí ČR, Ministerstva zdravotnictví ČR nebo využít některou z asistenčních služeb. „Pokud má náš klient sjednanou službu Covid Asisstance, operátor na lince mu poskytne servis 24/7. Otázky mohou být směřovány na jakékoliv poznatky o aktuální situaci v dané destinaci, jako například povinnost testů, karantény, informace o nošení roušek a respirátorů či rizikovost. Dále klientům zajistí objednání na PCR testy v blízkosti jejich bydliště nebo pomoc v případě problémů v letecké, železniční či autobusové dopravě,“ doplňuje Ladislav Bělina.

Slavia pojišťovna, člen skupiny SPGROUP a.s. a expert na neživotní pojištění, staví na dlouholetých zkušenostech z pojišťovnictví, které sahají až do dob rakousko-uherské monarchie, do roku 1868. Je jedinou ryze českou pojišťovnou s tradicí na našem trhu již více než 150 let. Dnes patří mezi Top10 pojišťoven v České republice a patří mezi lídry v oblasti pojištění cizinců. Dlouhodobě se zaměřuje na zodpovědné řidiče, kterým v rámci autopojištění dokáže nabídnout zajímavé podmínky. Své služby poskytuje fyzickým osobám, živnostníkům, malým a středně velkým firmám, velkým korporacím či obcím a městům. Služby poskytuje i personálním agenturám a cestovním kancelářím. Prostřednictvím 17 poboček a více než stovky kontaktní míst obsluhuje více než 250 000 aktivních klientů. Ti mohou pojištění sjednávat, hlásit pojistné události či poskytovat fotodokumentaci k těmto pojistným událostem i plně online, přes webové stránky či on-line aplikace Slavia pojišťovny.

Newsletter